Kssa B och köpeskillingar.

Diskussion i 'Köpa och sälja fastighet' startad av DonBard, 17 september 2016.

  1. DonBard

    DonBard Aktiv medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    46
    Kassa B
    Utrotat beteende?

    ”förr i världen” – för sådant händer väl inte nufötiden,
    var det vanligt att man hos notarien tillfrågades om
    allt var arrangerat och klart och alla var överens varvid
    menades att ett kuvert med pengar cash, bytt ägare så
    att säg utanför den noterade affären. Det har beskrivits
    i media att skattemyndigheten här och var haft synpunkter
    på för låg taxering. Är det påkallat av tidigare fiffel med
    köpeskillingar?- Om det nu förekommit dyligt vill säga.....
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. amaryllis

    amaryllis Ny medlem

    Blev medlem:
    14 februari 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0
    Kassa B och köpeskillingar

    Hej DonBard
    Min erfarenhet av detta är att åren 2011-2014, var det lika vanligt som förr.
    På de två första lgh jag köpte sänktes försäljningspriset i lagfarten rejält, mäklarna hänvisade till att jag fått pruta så mycket. Som nybörjare hade jag inget att sätta emot, trots att jag protesterade.
    Senaste lgh jag köpte 2014, gick jag inte med på någon sänkning, annars skulle det inte bli något köp. Tyvärr fick jag tilläggsskatt ändå, Skattemyndigheten ansåg att jag köpt för billigt.

    Saludos
     

Dela sidan

Laddar...