Kreditkort!

Diskussion i 'Semester i Spanien' startad av Joe Spanien, 17 november 2014.

  1. Joe Spanien

    Joe Spanien Medlem

    Blev medlem:
    25 april 2012
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    1
    Testar att väcka denna frågar igen, trots att det skrivits massor om det tidigare!

    Är det någon som har erfarenhet av detta företag och de kort som de erbjuder, verkar otroligt förmånligt!?

    http://www.gemoneybank.se/Kort/

    Joe :sol:
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271
    Vi har ett Master Card från GE Money Bank.
    De kommer snart byta namn till Santander Consumer Bank (har blivit uppköpta).

    Vi har det som heter Mitt Kort och det skaffade vi i mitten av 2012.
    Vi har autogiro och 100% av aktuell, fakturerad, skuld dras vid varje månadsskifte, d.v.s. vi betalar ingen kreditränta.

    Det krävdes lite tjafs i början för att få dem att fatta att vi vill betala rubbet och inte utnyttja krediten men efter det har det fungerat ypperligt.

    Vi tar dock aldrig ut kontanter i bankomater med det eftersom man får betala ränta från uttagsdatum till betalningsdatum. Till det använder vi våra spanska Visa Electrón.
    /Helen
     
  4. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Vi har var sitt "Mitt kort, med sparränta (i dag 0,5%)" som vi använder i Spanien. (Utöver det spanska kort vi har i Bankia). Det är inget kreditkort, men fördelen med detta kort, jämfört med andra, är att det är gratis, ingen årsavgift, men framför allt att det inte har något valutaväxlingspåslag vilket ALLA andra svenska banker har, utom GE Moneybank och ICA-banken. Man får "endast" göra 12 bankomatuttag per kort och år utan avgift. I Sverige använder vi även andra kort eftersom förtjänsten med avsaknaden av valutaväxl.påslag då inte finns. Lägg märke till att spanska banker har ganska höga uttagsavgifter om man inte använder deras egna kort vid uttag. Därför använder vi oftast vårt Bankiakort för uttag i deras egna automater, det är gratis.
    rocio
     
  5. Joe Spanien

    Joe Spanien Medlem

    Blev medlem:
    25 april 2012
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack för intressanta svar,det är knepigt med alla konstiga avgifter på kort, Personligen är jag allergisk mot dolda bankavgifter...

    Jag vill egentligen ha ett kreditkort i €, men 43€ per år som Sabadell begär känns dyrt när det enda jag vill är att få en månadsfaktura och ingen ambition att använda krediten.

    Joe :sol:
     

Dela sidan

Laddar...