Klä på er på Mallorca

Diskussion i 'Mallorca' startad av Preciosa, 2 maj 2014.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Varför inte låta "vanliga" turister vara i fred. Finns väl alltid ett utrymme i lagen för "förargelseväckande beteende" om någon beter sig oanständigt. Prioritera att sätta dit alla småtjuvar och knarklangare tycker jag!
     
  4. A-Lotta

    A-Lotta Medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    13
    Håller delvis med dig Noman. De kriminella ska alltid vara prio 1. MEN, det är inte särskilt kul med bara överkroppar på uteserveringar. Kan inte vara svårt att slänga på sig en t-shirt eller linne innan man går och äter.
     
  5. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Nej, det finns inget äckligare än svettiga karlar som inte har vett att sätta på sig något på överkroppen när dom sätter sig i en bar t.ex. Jag HATAR det, och någon gång har jag sagt till personalen att säga till, vilket dom också har gjort. Även om det är en uteservering av enkelt slag, så är det äckligt att luta sin mot ett ryggstöd, fuktigt av någon annan människas svett. URKK!! Häromdagen satt en karl med bar överkropp, och sina bara fötter uppe på stolen mitt emot.
    Hur fräscht är det?
    rocio
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Du har helt rätt Rocio! Och dessutom kan jag inte förstå uttalandet att låta "vanliga turister" vara ifred. Var det inte fråga om att visa hänsyn mot andra människor?

    Göran
     
  8. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    När det är 38 grader varmt går ibland "vanliga turister" runt en liten bit från stranden med en bikinitopp eller vad gäller herrarna linnet eller t-shirten på axeln. Att skicka signaler om att man skall bötfälla dessa när man samtidigt inte har kapacitet om att ta hand om påverkade människor som beter sig störande och hotfullt, ficktjuvar, strandtjuvar, knarkhandlare, nigerianska prostituerade, rånare etc etc är inte trovärdigt eller bra.
    Det är väl upp till varje restaurangägare att slänga ut en gäst som klär eller beter sig opassande. Protesterar han kan ju polisen ingripa även idag.
    Största problemen torde vara på fyllestråken i Playa de Palma. Tyvärr är det där liksom i Magaluf (som ligger i kommunen Calvia) två områden där det verkligen behövs mer ordningspolis.

    Jag vidhåller att det inte är onormalt, även en liten bit från strandpromenaden att inte vara fullt påklädd mitt i sommaren.

    Så resonerar de flesta "vanliga turister". Skall man bötfälla golfspelare som inte har skjorta med krage. Skall vi förbjuda blåjeans på offentliga platser.
    Det var tider det när Guardia Civil jagade topless damer! Jag har tidigare sagt att många av mina spanska vänner längtar tillbaka till Franco-tiden. T.o.m de tycker nog att det är fel prioritet. Ta tag i de riktiga problemen.
    Att följa befintlig lagstiftning räcker långt. Problemet är ju att man inför en massa regler o lagar och alla infödda och yrkeskriminella skiter i det för man vet att man från myndigheten inte har förmåga att se till att det efterlevs.

    Däremot läser turisten i tidningen om saker som detta på ett sätt som ger en snedvriden bild av verkligheten. Bad publicity för Palma och spanien.
     
  9. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Holaa

    Jag håller med Noman. Dom flesta som inte har kläder upptill
    är ju oftast vid playabarer och playarestauranger.
    Nej poliser behöver ta itu med gangsters i stället. Läste om att dom tagit
    några som hade gjort 300 inbrott före att dom nu togs...
    Va? Så man kan göra hur mycket rån som helst och gå fri?
    Ja ni vet ni som läser min blogg vilka vi har att göra med. Dom släpps
    bara och kan fortsätta sitt huliganliv...Alla är rädda då man inte har
    rättsväsendet i ryggen angryy

    Det känns då som klädsel har mindre betydelse. Man kan väl säga till eller sätta sig nån
    annanstans om man lider av nån med för många kostcirklar att
    visa på kroppen. Så stort problem kan det inte vara va? Just nu så önskar jag att polisen
    satte resurser på annat....

    P happy
     
  10. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Problemet med för många kostcirklar, som du så "chict" beskriver fläsket, ligger nog hos människan som innehar dessa. "Problemet" som jag nämner i min kommentar gäller karlar som sitter med sina svettiga överkroppar lutade mot stolsryggarna som sedan andra ska luta sina ryggar mot. Det tillhör allmän hyfs att vara påklädd upptill, även på playarestauranger och andra ställen där mat serveras. Det ska naturligtvis inte behövas polisinsatser för detta, det borde räcka med lite god ton.
    rocio
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Exakt!! Att göra en "stadsangelägenhet" av det ökar inte på mitt förtroende för de styrande.
     
  13. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Jo jag håller med om att det är lite småläbbigt men jag har inte sett det ofta faktiskt...men jag är inte här på sommaren
    och än i år har jag inte sett fenomenet. Jo en gång kom jag på happy En bekant...utan kostcirklar...
    Men myndigheterna silar mygg och sväljer kameler menar jag, fokuserar på småsaker istf stora allvarliga grejer...
    Med tanke på dom stora böterna så undrar man vad dom håller på med...
    Eller tänker hålla på med....

    Chao P hjärtaa
     
  14. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Nu ska ju den har lagen inte gälla för alla playarestauranter och serveringar längs stranden. Sà där kommer nog "svettiga karlar" fortfaranda sitta i bar överkropp.

    Upp till ägarna att säga till. När jag bodde pà Mallorca sàg man ofta skyltar i tex. mataffÄrer etc att man inte fick gà in med bar överkropp eller bikini. Vilket man iofs kan tycka att det inte borde behövas skyltas för
     
  15. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Nej, just det. Jag har faktiskt sett karlar med bar överkropp i supermercados. Bl.a på Mercadona och Iceland angryy.
    rocio
     
  16. DonBard

    DonBard Aktiv medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    46
    Är jag bara främlingsfientlig när jag har för mig
    att det mest är engelsmän som är sådär obildat snaskiga i sin klädsel...
     
  17. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Holaa DonBard!
    Nej men dom jag spanade på i går på min utflykt var definitivt
    skandinaver, och många var nog svenskar :) Var ett svenskställe.
    Engelsmän förvånas man över här
    när dom går i shorts och linne mitt i vintern...

    P :cheeky
     

Dela sidan

Laddar...