Keso mm

Diskussion i 'Mat & Dryck' startad av myramis, 24 februari 2013.

  1. myramis

    myramis Medlem

    Blev medlem:
    11 september 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    12
    Finns Keso i Spanien och vad heter det isf?
    Hur är det med sötningsmedel för diabetiker? Strö o/e sacketter?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej Myramis!
    Det finns Keso i varenda Supermercado men skam till sägandes så har jag aldrig tänkt på vad det heter. Men jag tror nog att du kan lista ut det när du är på plats vid dom övriga mejeriprodukterna.
    Sötningsmedel finns både som strö och sacketter. Jag använder Steviasocker som är totalt ofarligt som sockerersättning. Som LCHF:are sedan ett år tillbaka var jag lite ängslig att det inte skulle finnas, men det gör det alltså.
    rocio
     
  4. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Pà mercadona heter det cottage cheese. Eftersom man syftar pà nàgot annat när man säger Queso fresco sà använder man cottage.
     
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Just Mercadonas cottage cheese är gjord av Arla. Finns bara i liten förpackning (250g) och kostar 1,10€
    Queso fresco kan man äta som keso, om keso inte skulle finnas i affären.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. ester

    ester Medlem

    Blev medlem:
    19 oktober 2008
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    5
    Den brukar kallas "queso fresco granulado" och jag har hittat dem på Mercadona och Lidl.
     
  8. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Jo, Ester har rätt. Det brukar nog stå just queso fresco "granulado" på Keson. Vanlig queso fresco är väl som färskost, typ Philadelfiaost.
    Apropå mejeriprodukter, vet någon var man kan köpa vispgrädde som smakar som svensk grädde? För inte smakar den spanska lika gott som den svenska. Jag äter och dricker annars allt (nästan) inhemskt men den spanska grädden tycker åtminstone jag inte riktigt om. Jag först ju att spanska kor betar annan gröda än vad svenska gör så smaken kan väl inte bli densamma, men OM det går att få tag i vispgrädde mer lik den svenska så, oj vad jag skulle bli glad thumb . Jag konsumerar en hel del grädde, turkisk yoghurt, olivolja o.s.v genom min LCHF-kost. Kanske någon känner till någon riktigt god olivolja med riktigt hög kvalité' till ett riktigt bra pris också ;;;).

    Tack på förhand
    rocio
     
  9. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    En undersökning visade att mercadonas eget märke var bäst i test, vad gäller olivoljor. Fast jag minns inte vilka andra oljor som ingick. Iaf prisvärd om man vill ha en "allround olja".
     
  10. lefo1

    lefo1 Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2009
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    11
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Rocio:
    Nej det finns ingen grädde som smakar bra här.
    Kanske är behandlad på annat sätt...
    En del tycker att nån viss sort är riktigt "bra" men nej
    inte alls. För mig alltså :D
    Vill man ha så får man be dom skandinaviska affärerna ta hem.
    Ja om dom gör det. Matboden TorreMarina kanske?
    Scandigo i stan vet jag inte.

    Olivoljan på Mercadona är bra. Deras eget märke alltså.

    Ciao P :sol:
     

Dela sidan

Laddar...