Kan någon nämna några kökstillverkare

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av deselby, 18 augusti 2013.

  1. deselby

    deselby Ny medlem

    Blev medlem:
    16 januari 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla glada,
    så är man med lägenhet och det känns kul! Nu är min make och jag sugna på att renovera köket. Det är bara ett hyfsat litet arbetskök, men något måste göras. Köksskåpen är inte jättegamla, men rätt ofräscha. Frågan är: kan ni nämna några kökstillverkare i Spanien? Här hemma vet man ju att det finns myresjökök och typ sådana, men om de spanska vet jag noll och intet. Maken är inte så förtjust i att gynna ikea, så vi vill gärna hitta ett spanskt märke, eller något som säljs där hursomhelst. Jag tänkte mig inte de allra dyraste. Om ni har några namn så kan jag kolla upp de på internet?
    tacksam för tips,
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    BricoDepot finns över "hela" Spanien och har ett sortiment på kök till vettiga priser - från Torrevieja gäller Crevillente, ca 3 mil.
    Här är en broschyr med del av utbudet - karta över butiker finns på hemsidan
    http://www.bricodepot.es/catalogo/brico_depot_catalogo.php
    Söder om Torrevieja finns La Zenia Boulevard med butiken Leroy Merlin - dom har mycket inom kök .....
     
    Last edited: 18 augusti 2013
  4. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Precis som maarli säger så finns Leroy och som påminner lite om Bauhaus och har ett riktigt bra utbud.....har själv handlat där en del kringutrustning till vårt kök och dom har en hemsida såklart för kök: http://www.leroymerlin.es/leroyMerlinWebsite/especialcocinas/cocina_inicio Dom har även en bra och hjälpsam personal som är hyggligt duktiga på engelska dessutom.

    /Janneman :sol:
     
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Vad skulle det kosta att bygga dem på plats? Alltså anlita en "carpintero"? Jag gjorde så med garderober till sovrummet och är superdupernöjd. Hade inte kunnat hitta någonstans med de måtten, från vägg till vägg, golv till tak. Blev bra kvalitet och snyggt gjort. Och snabbt dessutom.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. snakebikes

    snakebikes Ny medlem

    Blev medlem:
    18 januari 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    1
    Tycker ändå ni ska kolla Ikea. Rita upp det på datorn hemma. Åk ner och handla.
     
  8. deselby

    deselby Ny medlem

    Blev medlem:
    16 januari 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla,
    tack för alla tipsen, jag ska kolla upp det!! Det är endel som säger att man kan anlita snickare för att bygga specialanpassat kök precis som rinconada säger, jag ska kolla det med. Jag är inte så händig själv så måste anlita någon hursomhelst.
     

Dela sidan

Laddar...