Kalktablett i vaskemaskin

Diskussion i 'Spanien' startad av sh57, 21 juli 2013.

  1. sh57

    sh57 Medlem

    Blev medlem:
    8 september 2012
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    2
    Hei
    Hvordan gjør dere med den tablett man skal avkalke vaskemaskin ? Kjører dere eget program med bare tablett, eller legger dere den inn sammen med klesvask ? Og hvor ofte gjør man dette ?

    Mvh
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej sh57!
    Kalktabletten lägger man i tvättmaskinens trumma tillsammans med tvätten. Jag brukar lägga i en vid varannan tvätt ungefär. Sedan beror det ju på hur hårt vatten man har på den ort man bor förstås.
    rocio
     
  4. sh57

    sh57 Medlem

    Blev medlem:
    8 september 2012
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    2
    Ser det står 2 i en, på noen, hva betydelig det, er det såpe og kalktablett i en tro ? Grunnen til jeg spurte er att en sa til meg, man skulle kjøre ett 60 graders program med bare kalktablett i maskin, det gjorde de hver 10 ende vask.
     
  5. Gnap

    Gnap Ny medlem

    Blev medlem:
    10 april 2012
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    0
    Vad heter dessa tabletter på spanska? Något fabrikatsnamn? Vore bra att veta så att man hittar de i affären.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej Gnap!
    Sådana tabletter finns bl.a i varenda Supermercado på samma hyllor som tvättmedlen. Det brukar ganska tydligt framgå vilka som är just avkalkn.tabletter. Dessutom står det alltid ordet "antical", vilket innebär att det är avkalkn. det är frågan om och inte tvättmedelstabletter, på förpackningen.
    rocio
     
  8. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Hej!
    Använder ni dessa kalktabletter även i diskmaskin?
     
  9. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag har lagt i en tablett vid varje tvätt. För säkerhets skull.
     
  10. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    :)Rinconada!
    Min avsikt är också att lägga i en tabl./tvätt, men då mitt minne inte längre är vad det har varit så blir det c:a varannan :wall:.
    rocio
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. sh57

    sh57 Medlem

    Blev medlem:
    8 september 2012
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    2
    Er det såpe i tabletten, stod 2 i en på en jeg så, hva vill det si ?
     
  13. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Det verkar som att det är både tvättmedel och avkalkn.tablett i en och samma tabl. Det vore ju perfekt thumb. Du får försöka fråga i butiken om det är så, och sedan berätta för oss på forumet vad dom tabl. heter.
    rocio
     
  14. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    calgonit tycker jag att jag ser pà TV hela tiden. men jag kan inte komma ihàgom det Är för tvätt eller diskmaskin
     
  15. sh57

    sh57 Medlem

    Blev medlem:
    8 september 2012
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    2
    Det skal jeg gjøre, når jeg reiser ned neste gang, kjøpte de på carrefour.
     
  16. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Jag ser nu på Amadecasas blogg från i maj en bild på "Antical" som är Consums eget märke. 18 tabl. för endast 1.69 €. Dom verkar vara avsedda enbart för avkalkning.
    rocio
     
    pozuela gillar detta.
  17. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    antical

    Jag har just dessa tabletter och det rekommenderas att man lägger i en tablett vid varje tvätt. Det finns en karta som visar hur vattenkvaliteten är i Spanien och om man behöver tabletten vid varje tvätt eller inte. Jag vet inte om jag läste lite slarvigt men jag tror att det är bara avkalkning och att man behöver tvättmedel oxo.
     
    pozuela gillar detta.

Dela sidan

Laddar...