Köpa lägenhet

Diskussion i 'Köpa och sälja fastighet' startad av Systrarna, 27 maj 2015.

  1. Systrarna

    Systrarna Ny medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Vi funderar att köpa lägenhet i Torreveija och har hittat några objekt via lotus fastighetsförmedling på blocket, är det någon som använt sig utav dessa innan?

    Tacksam för svar.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. tokean

    tokean Medlem

    Blev medlem:
    5 juli 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej.

    Det finns många mäklare som vill tjäna en slant. Lotus är ju en av dem. Lite ovanligt att de har så många bilder på sina objekt. Positivt.
    tokean.
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Välkomna till forumet spainsmile

    Kom i håg att använda egen juridisk hjälp vid köpet så
    kan ni tryggt köpa av mäklare, bank eller privat.
    Läs under "köpa,hyra el sälja fastighet" här på forumet...finns många trådar
    om bostadsköp.

    P :sol:
     
  5. drutten42

    drutten42 Ny medlem

    Blev medlem:
    20 november 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag har köpt lägenhet av Sandra Ulricsson, en av mäklarna på Lotus. Då jag köpte var hon en av mäklarna på Bjurfors. Jag kan verkligen rekommendera henne. Lägger ner sin själ i både försäljning och efterarbete. Släpper alltså inte affären när den är genomförd som många andra gör. Sandra är kompetent!!!!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Om hon har varit mäklare i Sverige (Bjurfors) är det garanterat att hon har en rejäl utbildning, dvs 3 år efter gymnasiet. Då vet hon säkert vad hon gör. Den utbildningen är inget krav i Spanien där vem som helst kan öppna eget inom branschen.
     
  8. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej det är väl ok om mäklarna tjänar en slant men inte om man är tandläkare som jobbar i Stockholm och vill tjäna pengar och har objekt på Blocket ;;;)
     
  9. tokean

    tokean Medlem

    Blev medlem:
    5 juli 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej

    Nej det tycker inte jag heller. Men det är den egna plånboken som gäller, nästan vid alla tillfällen. Sådan är denna världen tyvärr.
    tokean
     
  10. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Jag vet inte om hon har arbetat på Bjurfors i Sverige, men jag har varit i kontakt med henne hos Bjurfors franschise i Torrevieja i höstas. Trevlig var hon, men jag vet inte vad hon har för utbildning.

    Båda mäklarna på Lotus hemsida har för övrigt tidigare arbetat på Bjurfors i Torrevieja. Nu gissar jag vilt men jag tippar på att dom två har startat eget tillsammans.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. andersU

    andersU Ny medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Förut Bjurfors och Nu egenföretagare på Lotus

    ##raderat inlägg##
     
    Last edited by a moderator: 27 maj 2015
  13. Jonas73

    Jonas73 Ny medlem

    Blev medlem:
    23 juli 2015
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0
    Ang kontroll av mäklare så har vi resonerat på detta sätt:

    Sök på detta forum, det vi hittade var inte mycket men det som fanns var positivt.

    Vi träffade fem svenska mäklare i Torrevieja, de visade 1-7 objekt vardera.
    Vi var tydliga med vårat upplägg och berättade vilka andra vi träffade och i en bransch med hög konkurrens och gissningsvis ganska bra koll på varandra ( OBS, samtliga svenskar etablerade sedan många år tillbaka) så anade vi att de skulle hosta till och inte dra sig för att komma med en och annan varning om någon av dem varit oseriös.

    Detta tillsammans med den egna uppfattningen baserat på känsla och ska vi kalla det "kontrollfrågor" fick oss att känna oss trygga.

    Det är säkert befogat med alla varningar, och det går säkert att bli lurad men för min egen del så skulle jag kunna göra fler köp i framtiden utan ett uns av oro:)
     
  14. Jonas73

    Jonas73 Ny medlem

    Blev medlem:
    23 juli 2015
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0
    Borde från ovan, kan tas bort.
    Hamnade i fel tråd.
     

Dela sidan

Laddar...