Köpa lägenhet i Puerto de la Cruz

Diskussion i 'Teneriffa' startad av Maddeabbe, 25 juli 2012.

  1. Maddeabbe

    Maddeabbe Medlem

    Blev medlem:
    25 juli 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0
    Min sambo och jag (45 & 41 år) har just kommit tillbaka från 8 härliga dagar i Puerto. Det är 4 gången vi varit i Puerto och vi är helt betagna med Teneriffas norra kust. Trots att vi hyrt bil/motorcykel varje gång vi varit nere, så upptäcker vi hela tiden nya saker och vi suckar i kapp att "det är så fantastiskt här".

    Som en investering för framtiden tänker vi köpa en liten lägenhet (studio) i Puerto med det mesta inom gångavstånd. Vi vill kunna hyta ut den när vi själva inte är där. Förhoppningsvis kommer köpet att vara klart innan jul i år.

    Är det några andra som har konkreta planer på det samma? Kanske kan vi utbyta erfarenheter.
    spainsmile
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Maddeabbe

    Maddeabbe Medlem

    Blev medlem:
    25 juli 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0
    En liten studio var det. Nu ska vi köpa 2 rok. Men vi är jättenöjda, stor balkong med fantastisk havsutsikt, lagom stor pool, låg månadsavgift, bara några hundra meter från centrumkärnan. Vi svävar som på små moln. Vi kommer att åka ner och skriva kontrakt och få nycklarna i slutet av september. Vi kommer inte spendera en enda till jul och nyår i ett regnigt Göteborg. :)
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Grattis!!
    Så kul...blev lite större då men lättare att
    hyra ut kanske? Låter härligt med havsutsikt också.
    Många har svårt att få hyra på Teneriffa har man läst så
    det blir ju bra för er thumb

    Ciao P :sol:
     
  5. Maddeabbe

    Maddeabbe Medlem

    Blev medlem:
    25 juli 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack Preciosa! Gillar din blogg.
    Jag har inte hört att det är svårt att få hyra på Teneriffa. Skicka gärna någon länk om du har så jag kan läsa mer.
    Det som slagit oss varje gång vi varit i Puerto de la Cruz är att det finns många "se alquila" skyltar på balkongerna.
    Vi har planerat så att vi inte ska vara beroende av att hyra ut för att få det att gå runt, men det är en bonus förståss. Många bekanta här hemma har redan frågat när de kan få hyra av oss, det känns bättre att hyra ut till bekanta och deras bekanta här hemifrån.
    Vi får väl se hur det blir ;).
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola och gracias!
    Jag har fått många som läser bloggen nu,
    det är kul och ett visst ansvar känns det som.
    Den fyller snart ett år och jag skulle bara prova :cheeky

    När det gäller uthyrning på Teneriffa så har jag bekanta
    och obekanta som har haft svårt att få långtidshyra.
    Tex några månader el halvår el så.
    Kort tid och dyrt går bra. Man ser inte så ofta på Blocket
    om uthyrning för längre tid.

    Här en gammal tråd med länkar. Vet inte om alla funkar
    men nån kan vara intressant.

    http://spanienforum.se/teneriffa/3790-arbeta-och-bo.html

    Ciao P :sol:
     

Dela sidan

Laddar...