Jobbtillfällen och tillgänglighet i hela Spanien

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av Tofito, 28 februari 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Tofito

    Tofito Ny medlem

    Blev medlem:
    27 februari 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan! Moderatorerna får flytta över denna till granndelen av forumet ifall moderatorn i fråga tycker att den passar bättre där.

    Nu till min fråga. Jag undrar om någon vet om spanjorerna behöver tolkar där nere? Jag frågar eftersom det skulle vara nödvändigt att veta ifall det löns att bli tolk.
    Språken som skulle vara aktuella för tolkning är Spanska
    Katalanska,Portugisiska, Italienska, Tyska, Ryska, Ukrainska. Möjligtvis baskiska eller något annat språk kan vara aktuellt ifall det finns möjlighet att få behörighet i språket i fråga.
    Vad tror ni väger mera, att tolka till-eller från svenska? Om man vill bo utomlands alltså. I detta fall helst i Spanien då.
    (OBS! Bör tilläggas att jag ej är utbildad tolk. Inte än i varje fall, men på gång.)
    De arbetsplatser som skulle vara mest relevanta är privata agenturer.

    Har fått tips om att man skulle kunna se efter med EU-kommissionen, men det är ju så tråkigt att inte få ta del av den kultur vars språk man lärt sig.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Tofito

    Tofito Ny medlem

    Blev medlem:
    27 februari 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Nån som kan svara på åtminstone nånting?
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...