jobba, bo på mallorca!

Diskussion i 'Mallorca' startad av anna_karin, 31 december 2009.

  1. anna_karin

    anna_karin Ny medlem

    Blev medlem:
    31 december 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Jag var på mallis för ett par veckor sedan, och blev förälskad!
    Jag bodde i en liten stad vid namn port de Pollenca, ganska dött var det, men härliga människor! Och nu är jag sugen på att åka tillbaka och söka jobb (lite av varje) i februari/mars. Är det någon som kan tipsa hur man går tillväga för att få tag på jobb och boende? Hoppas på svar! MVH Anna-Karin
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. PeterLarsson

    PeterLarsson Ny medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    9
    hej anna karin, Pollenca, där har jag själv varit och visst är den jättefin! :)
    "lite av varje" jobb finns ju faktiskt och är man inte så kräsen så är de inte så svåra att få tag på om man går runt och frågar lite på olika hostels/hotel/restauranger osv..
    Talar du spanska?

    Rekomenderar att du söker mer på forumet och så kan du kolla in några trådar här:
    http://spanienforum.se/flytta-till-spanien/1578-flytta-till-spanien-naesta-ar.html

    http://spanienforum.se/flytta-till-spanien/790-infoer-flytten-hjaelp.html

    http://spanienforum.se/leva-bo-i-spanien/577-lite-fragor.html
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Puerto Pollensa(spanska namnet)..

    .....är min favorit på Mallorca.
    Har varit där många ggr. Det är klart att det är lite dött nu på
    vintern men till våren blir det liv igen.
    Tror också som Peter att det kan finnas jobb på barer,fik och
    hotell om du på plats letar. Finns ofta lappar om jobb på fönstren.
    Ännu mer av det finns väl i Puerto Alcudia några km öster om som är
    superstort med en fantastisk strand.

    Men som sagt du har nog mer tur när säsongen börjar i mitten/slutet
    på april

    Suerte y Saludos P ;;;;;)
     
  5. anna_karin

    anna_karin Ny medlem

    Blev medlem:
    31 december 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Tack för era svar!!! Jag talar inte spanska tyvärr, (läste spanska i 2 år, men glömt nästan allt) Är det ett stort problem?? Hur är det med boende på mallorca? Finns det hyreslägenheter för humana priser, eller hur går sånt till..? Om jag nu får ett jobb. Har bestämt mig för att åka till port de pollenca i mitten av april för att ge mallis en chans thumb
     

Dela sidan

Laddar...