Jag o min man söker jobb på Mallorca

Diskussion i 'Jobbannonser' startad av alexandra77, 19 juni 2014.

  1. alexandra77

    alexandra77 Ny medlem

    Blev medlem:
    19 juni 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag o min man söker jobb på mallorca.
    Vi funderar på att flytta ner o vi har löst allt med boende
    men skulle vilja hitta jobb, ngn som vet av ngt svenskt företag?



    Mvh

    Alexandra
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. benzen290

    benzen290 Ny medlem

    Blev medlem:
    9 oktober 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hoppas ni hittar nåt ! Vi är ute efter samma sak snart ! Var på Mallis ska ni bosätta er ? Micke å Carina Holaa
     
  4. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Vet inte vad folk tror om arbetsmarknaden.Minst sagt tuff för en utlänning, även för de infödda. Talar du inte bra spanska så är du hänvisad till en ytterst liten del av turistsektorn under säsong. Kanske en bar i Magaluf!?
    Svenska företag? Ja det finns faktiskt några startade av svenskar och framgångsrika men de anställer inte svenskar för att du är svensk. Du måste tala spanska och vara skicklig inom deras verksamhetsområde.
    Möjligen finns det lite svenskägda restauranger och en och annan svensk som driver hotel, marin service eller bygg/hantverkare. Bara små företag. De ser ofta att du har egen firma om de behöver ta in hjälp. Och att du kan spanska.
     
  5. hydrolift

    hydrolift Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 november 2012
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    157
    Tips. Skaffa ett jobb som inte är beroende av var du sitter fysiskt. Har du en laptop och internet så kan du jobba med mängder av tjänster oavsett var du är. Allt från blogg, forum, recensioner, översättningar, sälj. Konsulttjänster inom IT, grafiskt design, programmering.

    Kräver stor disciplin och engagemang dock. Om man redan har dragit igång sin verksamhet hemma på kvällar o helger så är det inte så svårt senare att spinna vidare på detta när man väl har lämnat tryggheten.
     

Dela sidan

Laddar...