IT jobb

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av promo, 4 mars 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. promo

    promo Ny medlem

    Blev medlem:
    27 februari 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Letar efter IT relaterade jobb i Spanien, hoppas komma i kontakt med någon som kan guida mig rätt eller tipsa mig fram till jobb. Målet är att lämna Sverige och bosätta familjen där men jag måste hitta och prova jobb där innan.

    Snälla, alla seriösa som har tips eller någon vän som kanske kan tipsa hör av er. Även om ni inte har några tips kan ni väl maila mig, ni som bor i Spanien. Behöver kontaktpersoner att prata med där nere.

    Maila mig: [email protected] eller MSN samma adress.

    tack
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Manolo

    Manolo Är här för att hjälpa dig

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    50
    jobb i spanien

    Välkommen till forumet Promo, med din bakgrund och kunskaper inom it samt webb så finns det nog goda möjligheter för dig att få jobb framöver i Spanien, kanske är det lite extra svårt nu, men inom IT sägs det inte har märkts av speciellt mycket av lågkonjukturen (förutom i viss mån webbshops), företagen måste ju fortfarande satsa på att synas ute på webben samt många skulle nog intyga att Spanien ligger något efter vad det gäller IT-revolutionen.
    Talar du spanska? Eller är det enbart engelska och svenska tjänster du söker?
     
  4. promo

    promo Ny medlem

    Blev medlem:
    27 februari 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Johan,

    Tack för ditt svar, jag är helt less på livet i Sverige. Det ger mig ingen mervärde i livet och jag fyller 30 i sommar. Kanske är min 30 års kris som vissa skämtar om men jag har känt så här lääääänge.

    Jag kan inte spanska även om jag gått spanska i gymnasiet(skulle inte sovit på lektionerna). Engelska läs/skriv/förståelse är perfekt men tal behöver övas som många andra, tror det lossnar snabbt om man är tvungen.

    Optimalt är det ju svenska jobb in om IT i Spanien, det är liksom en dröm, då är nästa lönen inte lika viktig heller kan jag säga. Bara jag kan få in en fot dit och börja leva och stadga mig.

    Jag har via monster.se hittat en massa jobb som är spanska/engelska eller endast engelsk men inte många svenska om någon.

    Där kan jag dock läsa av att lönerna generellt är högre där än i Sverige inom IT. Speciellt med lite högre kunskapsnivå, då är det mycket högre där. Finns dock snåla företag där också märker jag som i Sverige, som betalar svältlön för merarbete.

    Finns det något svenskt bolag där som kan tänkas behöva IT tekniker? Finns det någon inom IT branschen där som kan hjälpa?

    Tacksam för alla hjälp jag kan få för det här håller inte längre, jag är trött på livet.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...