Internet på Mallorca

Diskussion i 'Mallorca' startad av odfdae, 20 april 2014.

  1. odfdae

    odfdae Ny medlem

    Blev medlem:
    13 augusti 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Har en lägenhet på Mallorca, vi har tillfälligt skaffat ett mobilt bredband med liten router, så man kan kolla mail och nyheter. Tyvärr funkar det inget vidare och surfpotten tar slut snabbt. Kan någon ge tips på ett fast bredband med lämplig operatör som inte är för dyrt, där vi kan ha en trådlös router för ett eget wifi.
    Man vill kunna nyttja mail, surf, skype m.m. Däremot behöver det inte vara vrålsnabbt men utan begränsning av surfmängd.

    Tackam för hjälp!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. AndersÖ

    AndersÖ Ny medlem

    Blev medlem:
    27 juni 2013
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    1
    Det beror ju på många faktorer. T.ex.
    Har ni fast telefon? Var ligger lägenheten?
    Det finns flera företag som erbjuder WiMAX anslutning med olika hastigheter och utan begränsning av datamängd.
    Freefil har vi själva i sydöstra delen av Mallorca. Det fungerar bra och man kan få ett fast telefonnummer.thumb om man är borta längre tid går det att ställa av anslutningen till ett lägre pris. Ett annat bolag är conectabalear.

    Anders
     
  4. odfdae

    odfdae Ny medlem

    Blev medlem:
    13 augusti 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Lägenheten ligger i Can Pastilla och de som bodde där innan hade fast telefon så det finns nog ledningar som skulle kunna nyttjas. Har de flesta som Orange alltid ADSL med telefon? Vi behöver bara internetdelen eftersom vi kör med mobiler.
     
  5. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Svar gällande telefonlinje.

    Iofs. bor jag på Costa del sol, men Telefonica som äger trådarna gav mig alternativet att bara ha ADSL. Borde ju gälla även i andra regioner. Jag har alltså fått ett telefonnummer som fungerar, men inga fria samtal. Jag sparar ca 10E i månaden på detta.

    OBS. Deras hemsida (Movistar) är kaos! Svårt att veta vad som är vad, men jag beställde i en Movistarbutik och fick där uppgifterna. Teknikern kom hem till mig tre timmar senare. Telefonica har också rätt bra koll på vad ni kan få för hastighet på molika adresser.

    Göran
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. odfdae

    odfdae Ny medlem

    Blev medlem:
    13 augusti 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Intressant Göran! Vad betalar du per månad och vilken hastighet har du avtalat?
     

Dela sidan

Laddar...