? Internet för Spanienvistelse 4 x 2 veckor?

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av Cina, 18 april 2013.

  1. Cina

    Cina Ny medlem

    Blev medlem:
    4 augusti 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2
    Vi är i vårt hus i Spanien ca 4-5 ggr/år, någon/några veckor varje gång. Vilket är bästa alternativet för oss om vi vill har tillgång till internet under vår vistelse?
    Tacksam för råd! think
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. svennebanan

    svennebanan Medlem

    Blev medlem:
    1 november 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    8
    Hade tänkt föreslå holidayphone men eftersom de själva inte vet hur man laddar kortet när det tar slut så skulle jag skaffa en kort här i Spanien om jag vore dig/er.
    Vi frågade på moviestar (ett av många telefonbolag). Där kostar simkortet €10 och om du fyller det med €3 så fick man surf för 100mb och för €15 fick man 500mb. Gäller en månad från när du köper påfyllningen.
    Mvh
    Stefan
     
  4. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Vi tog Masmovil när vi var nere, kosta 30€ och vi kunde surfa för 20€.
    Kostnaden för surfning är 0,05€/Mb och kortet är giltigt 9 månader utan att fylla på.
    Vi önskar att vi hade med flatrate istället så man kunde fylla på/köpa för perioden vi är nere men det har vi inte hittat utan detta var det bästa alternativ vi fan.

    //Eckhoff
     
  5. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag är i typ samma sits,dock oftare vistelser men kortare.

    Jag funderar på Yoigo's alternativ 1GB/månad för 9€/månad. Hastigheten vet jag dock inget om, men för mail/surf är det ju inte avgörande. Däremot om du tänkt streama TV osv..

    https://tienda.yoigo.com/selforder/solo-sim

    Tilläggas skall att jag har lägenheten i Torrevieja och där finns det flera Yoigo butiker att vända sig till vid eventuella problem osv..

    / Perra
     

Dela sidan

Laddar...