Incheckat bagage Ryan Air

Diskussion i 'Flyg' startad av Sds2490, 18 januari 2016.

  1. Sds2490

    Sds2490 Medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, är det någon som vet max måtten på den väska/kartong man checkar in.
    Detta gäller Ryan Air, anledningen är att jag tar ner en väska med saker, inget hem,nästa gång likadant, så nu börjar förrådet i Torre svämma över med väskor medans motsvarande förråd i Sverige gapar tomt.
    Tanken är att jag denna gång ska ta sakerna i en flyttkartong, stärka upp med lite kraftigare tejp och sen checka in.spainsmilespainsmilespainsmile

    //Sds2490
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Sist jag checkade in en väska med Ryanair vill jag minnas att man betalade för vikten och man fick välja mellan 15 eller 20 kilo. Kommer inte ihåg några mått.

    Detta hittade jag på RA:s hemsida.
    "Av hälso- och säkerhetsskäl tillåter Ryanair inte incheckning av något enskilt bagage vars vikt överskrider 32 kg eller vars sammanlagda mått överskrider 81 cm (höjd), 119 cm (bredd) respektive 119 cm (djup). Viktgränsen gäller inte hjälpmedel för personer med nedsatt rörlighet."
     
  4. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Vi har när vi vid enstaka gånger rest med Ryan köpt en "kinaväska i plast" typ IKEAbag men med blixtlås. Denna väger inget och man packar lätt ihop den efter användande. Vi valde då 15 kg och väskan/kassen i sig väger knappt ett hg. Tar man med saker som inte är ömtåliga är detta ett perfekt alternativ. Väskan är ofta rutig och kan köpas i mer orientaliska butiker eller kinabutiker.
    Lycka till!
     
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag har använt likadan "kinaväska" i flera år. För säkerhets skull har jag dubbla kassar men själva kassen går inte sönder, dragkedjan däremot gör det. Och handtagen går av för de får ingen mild behandling vid lastning/lossning...
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Hos oss har aldrig dragkedjan gått sönder, men bagen har haft en liten maiginal, men vi har satt ett "transportband runt" för säkerhets skull. Säkert varierande kvalité på bagarna och billiga är de ju.
     
  8. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Man kan få lite lång blickar ibland när man kommer med en sån väska, bland alla fina (=dyra) resväskor. Men vad gör det? Inget. En gång fick jag en liten gliring när en man sa "Vilken fin väska du har!" Jag förstod vad han var ute efter och sa bara, att väskan är toppen för den väger ingenting och nu har jag kunnat ta med mig 10 liter sprit istället för en tung resväska. Ha sa inget...
     
  9. A-Lotta

    A-Lotta Medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    13
    ;:;;)
     
  10. pea

    pea Ny medlem

    Blev medlem:
    16 januari 2016
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0
    Åker ni mycket med Ryan?
    Jämförde nu när vi ska ner i Augusti och totalt inkl bagage så var det billigare med Norwegian och då ingår mat och 20 kg väska.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Vi har bokat resa i Juni och jämförde då samma bolag. Vi ville dock även ha bokade platser för att säkerställa att barnen får sitta brevid oss. Då vart det billigare med RA.
    Jag tror det skiljer lite vilken dag man bokar, ena dan är RA billigare, andra Norwegian, ibland SAS men det är ytterst sällan.
     
  13. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Vi åker ganska sällan Ryan men ibland kan andra bolag vara ett bättre och bekvämare val. Stundtals kan man åka med SAS Plus där mat,extra bagage och lite bekvämare stolar stolar ingår. Och detta kan vara billigare än deras lägsta pris, så det gäller att se upp. Och har man med bagage få man vara extra nogsam när man letar. Och visst skiljer det på dag när man åker. Man får lusläsa...
     
  14. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Precis, det gäller att leta. Mitt intryck är att det under lågsäsosong är billigast ett par veckor före avgång. Högsäsong är knepigare, men det går att hitta billigt flyg då också.
    Den som kan vara flexibel med tider är en vinnare. Jag brukar också sätta upp bevakningar via Skyscanner för vissa avgångar och olika längd på resan. När priset, förhoppningsvis, kommit ner köper jag.
     

Dela sidan

Laddar...