IKEA sortiment?

Diskussion i 'Övrigt - Ordet är fritt' startad av Seger, 8 februari 2015.

  1. Seger

    Seger Ny medlem

    Blev medlem:
    9 november 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0
    Sitter och tittar (bokstavligt talat) på Spanska IKEA och ser inte att de har kontinentalsängar i Spanien, tydligen är inte 180 breda sängar vanliga heller? Är det mindre sortiment utomlands hos IKEA kanske?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    IKEA:s största kundkrets í Spanien är ju spanjorerna och dom älskar
    sina 135 cm el 150 cm sängar s k camas de matrimonios :)

    Chao P :sol:
     
  4. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271
    IKEA, precis som andra företag, anpassar sortimentet efter var de befinner sig. Det mesta som finns i Sverige finns även utomlands men, som sagt, med vissa anpassningar.
    De spanska sovrummen är i allmänhet inte så jättestora.
    Om du tittar på t.ex. Storbritanniens IKEA-sida så har även de lite andra mått på sängarna osv.
    Vill man ha 180cm och klarar sig utan kontinentalvarianten så blir det två st 90cm som man sätter klämmor under, funkar finfint! :)
    /Helen
     
  5. AFJ

    AFJ Medlem

    Blev medlem:
    25 augusti 2014
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har hårdstuderat IKEA de senaste veckorna i jakten på ny soffa och lite annat. Jag har jämfört den spanska sidan med den svenska. Mycket är det samma men sortimentet varierar, måtten är annorlunda, färgval annorlunda. Det är också slående hur olika priser kan vara. Ibland är det nästan identiskt men ibland kan det skilja 40-50 procent!

    Just sängar skiljer sig ganska mycket åt - det sängar som vi har hemma med "resårbotten" och en trästomme tycks inte vara populära här nere.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276

    Precis, har jämfört en del också. Köpte en Strandemon (superskön fåtölj) på extrapris, 150E och en fotpall till den för 39E. Fantastiskt skön kombination. så bekväm att jag ville köpa den i Sverige. Men då gick hela paketet på nästa 3000 kr.

    Vilken soffa skulle du rekommendera, som prismässigt ligger klart under den svenska priserna?
     
  8. AFJ

    AFJ Medlem

    Blev medlem:
    25 augusti 2014
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    1
    Just sofforna tycker jag verkar vara dyrare i Spanien än i Sverige.

    T ex kollade jag på en "Karlstad" 2 sits + schäslong. I det gråa tyg som jag ville ha den kostade den över 900 Euro, men i Sverige var det under 6000 SEK.

    I andra tyger var skillnaden mindre.

    Jag har dock sett varor där det spanska priset varit 10-30% lägre än det svenska.
     

Dela sidan

Laddar...