Hyrbil, pris sättning

Diskussion i 'Resa med bil' startad av Tempokungen, 12 april 2014.

  1. Tempokungen

    Tempokungen Ny medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej

    Här kommer ett litet tips

    Exempel, jag åker ned till LPA den 15/5 med Norwegian, landar 23.35 och skall hyra bil till den 22/5 då jag åter åker hem.

    Jag tänkte då:
    OK ev lite sen landning och lite tid för att vänta på väskor, jag bokar bil från 16/5 kl 00.30 det borde ju inte vara några problem.

    Jag reagerade då på att det blev dyrare än när jag kollade förra gången
    Provade på nytt med att skriva hämtning 15/5 kl 23.45 (dvs 45 minuter tidigare) då sjönk priset med 500 kr för samma bil. thumb

    Från 1541 kr till 1034 kr. (detta var med Europcar)

    Eftersom jag valde att delbetala i förskott, och får bekräftelse så ser jag inget problem.
    Jag fick 500 kr över som jag valde att använda till självrisk eliminerings försäkringen

    Snål utan att vara smålänning :vissla:
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Gnap

    Gnap Ny medlem

    Blev medlem:
    10 april 2012
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    0
    Det finns avgift för sen hämtning, efter kl 24.
     
  4. Tempokungen

    Tempokungen Ny medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Gnap

    Något sådan information finner jag varken på deras hemsida eller i hyresavtalet som jag fått via mial.

    Jag återkommer med information om det blev något strul, när jag hämtar/lämnar bilen.
     
  5. Tempokungen

    Tempokungen Ny medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Det funkade klockrent, dock frågade jag vad som skulle hända om flyget var försenat och jag inte skulle kommit förrän tex 00.30.
    Jag fick svar att oavsett hur sent planet kommer så väntar de då de har fligt.nr.
    Dock tar de precis som Gnap sade ut en extra avgift som då är 50 Eur.
    Vad jag förstod gällde deta för alla biluthyrare på LPA-flygplatsen.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rolund

    rolund Ny medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2013
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag ska också åka med Norwegien och landa mitt i natten. Bilfirman tar 40euro (tror jag) för extra avgift.
     

Dela sidan

Laddar...