hus/Läg köpes i alicante

Diskussion i 'Köpa och sälja fastighet' startad av Baloo, 26 november 2017.

  1. Baloo

    Baloo Ny medlem

    Blev medlem:
    26 november 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla glada
    jag letar hus i Alicante området och jag har en 6 årig kille med mig så jag undrar var man hittar bäst och vilket område är bra?
    Någon kanske som tröttnat på spanien och vill ha en lägenhet här hemma istället och byta???
    internationell skola vill jag hitta också
    tips någon?
    Håkan
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Katt arina

    Katt arina Känd medlem Staff Member

    Blev medlem:
    21 februari 2016
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    425
    Jag skulle börja med att välja skola, och sen utgå i bostadsfrågan från det, d v s ställa frågor specifikt om kringliggande områden. Alicanteregionen är stor och bra bostäder områden går alltid att hitta.

    Vet inte riktigt vad du menar med internationell skola, men de spanska offentliga skolorna hittar du naturligtvis överallt. Jag har bara hört positivt om dem, men som alltid varierar det säkert mellan områden.
    Sen finns privata avgiftsbelagda skolor, exempelvis Skandinaviska skolan. Fördelen med den är att den följer svensk skolplan och är under tillsyn av Skolverket, så det blir enklare om ni skulle flytta tillbaka :
    http://www.skandinaviskaskolan.com/page/start.htm
    Det finns även andra, ex engelska internationella skolor som du hittar om du googlar.
     
    Los Suecos gillar detta.
  4. MaxBleyer

    MaxBleyer Ny medlem

    Blev medlem:
    25 januari 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    :)
     
    Last edited: 26 januari 2018
  5. Anca

    Anca Aktiv medlem

    Blev medlem:
    4 augusti 2013
    Inlägg:
    607
    Mottagna gillanden:
    142
    Är du som är agenten =)
     
    goslik, erkki och Los Suecos gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Canopus

    Canopus Aktiv medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2014
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    218
    Superintressant tips! Fastighetsmäklare finns det verkligen inte många av på Costa Blanca! Extra intressant då det kommer från någon som registrerade sig på forumet idag! Eller, vänta nu…
     
    Sharky, goslik, erkki och 1 annan gillar detta.
  8. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Tanken är god , men du borde visa vad du erbjuder och var. Kanske bytesvärde och om mellanskillnad accepteras åt något håll.
     

Dela sidan

Laddar...