Hur göra med gamla möbler

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Daniel79, 11 juni 2018.

  1. Daniel79

    Daniel79 Ny medlem

    Blev medlem:
    11 juni 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej jag undrar hur man gör med gamla möbler. Har dem någon typ avfallsanläggning eller kan man kontakta kommunen så dem kommer och hämtar dem.
    Tacksam för svar.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Katt arina

    Katt arina Känd medlem Staff Member

    Blev medlem:
    21 februari 2016
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    425
    Många rekommenderar att man ställer ut dem på gatan, så försvinner de ganska snabbt, enkelt och effektivt. Men det är inte lagligt, har du otur kan du få böter. Sen beror det nog på i vilken kommun du bor. Vissa verkar ha så att man kan ringa kommunen så de plockar upp. Där jag bor inne i Alicante har jag sett att de har en lastbil som åker runt på nätterna och plockar upp det som folk ställt ut och ingen hunnit norpa. Där jag bodde innan gjorde de inte så, och en soffa som någon ställt ut och som var i så dåligt skick att ingen ville ha den, blev stående i månader. Ett ännu bättre alternativ är att kontakta någon lokal välgörenhetsorganisation och skänka mot avhämtning.
    Om det finns motsvarande svenska återvinningsanläggningar vet jag inte, tror inte att de är så välanvända i så fall.
     
  4. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    det är underleverantörer till kommunen som sköter detta. I Torrevieja ringer du acciona urbana (eller nàgot sànt) sà säger de till var när och hur du kan ställa ut det,
     
  5. Kjell Fohrman

    Kjell Fohrman Känd medlem

    Blev medlem:
    19 december 2016
    Inlägg:
    455
    Mottagna gillanden:
    571
    Och det nummer man skall ringa om man vill ha möbler upplockade av Acciona i Torrevieja är tel.nummer 96 670 23 90. Man måste ringa och boka tid - det är alltså inte bara att ställa ut..
    Allt enligt Costa Blanca News.
     
    Daniel79 gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Daniel79

    Daniel79 Ny medlem

    Blev medlem:
    11 juni 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
     
  8. Daniel79

    Daniel79 Ny medlem

    Blev medlem:
    11 juni 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tackar så mycket för svaren. Då vet jag vad det är som gäller :)
     
  9. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271
    Beroende av vilket skick möblerna är i kan du kontakta t.ex. New2You, http://www.new2you-furniture.com/.
    De kommer och tittar på vad du har, ger dig ett pris på det de vill köpa och kommer överens med dig om tidpunkt för hämtning.
    Vi har sålt till dem vid ett par tillfällen och det har fungerat alldeles utmärkt.
    /Helen
     
    Kjell Fohrman gillar detta.
  10. Kjell Fohrman

    Kjell Fohrman Känd medlem

    Blev medlem:
    19 december 2016
    Inlägg:
    455
    Mottagna gillanden:
    571
    Det finns dessutom ett par välgörenhetsorgansiationer dit man kan skänka sina möbler (de hämtar sedan dessa och säljer det de kan och pengarna går till något välgörande ändamål). Har inte koll på vilka dess är, men någon annan här kanske vet?
     

Dela sidan

Laddar...