Hur förbättrar jag min spanska i Sverige på fritiden?

Diskussion i 'Presentationer!' startad av Submission11, 26 april 2011.

  1. Submission11

    Submission11 Ny medlem

    Blev medlem:
    26 april 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Var i i spanien, barcelona ett halvår och pluggade på en skola för ett år sen. Nu blev det iofs mycket festande, men har ångest ibland över att jag inte tog det på allvar. Vill verkligen lära mig spanska.

    Hur kan jag lära mig själv? Det bästa vore ju om man hittade något som liknar flashback eller annat stort spanskt forum. Gick med i något forum chatear men fanns bara massa homosexuella som ville ta kontakt och inte lära mig spanska.

    Vet ni någon hemsida? Vore ju grymt med något slags intercambio kanske. Skypa med någon spansktalande vore också nice. Men hur hittar jag dessa?;:(
     
    Last edited: 26 april 2011
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Wiki

    Wiki Ny medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2008
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0
    finns en hel del tips här på forumet koll i kategorin "Spanska språket" , har tagits upp en hel del tips på hemsidor, samt finns några spansktalande här som också erbjuder sig att konversera.
     
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Hola, och välkommen hit!
    Jag har förmodligen tipsat om detta förut men gör det igen så att det är lättare för dig. :)
    Jag har använt följand sidor, mer eller mindre, för intercambio:
    SharedTalk, Language Exchange och Interpals. Googla.
    Jag är fortfarande medlem i alla men inte aktiv mer än på InterPals. Alla dessa sidor är på engelska, man ska vara medlem innan man kan söka, men medlemskap är gartis.

    Av egen erfarenhet kan jag säga att man studerar mycket bättre om man har "en piska" , dvs att man studerar vid komvux tex, där man har prov och får ett betyg. För mig har det varit en bra morot och jag har lärt mig mer än på en tvåveckors kurs i Spanien.
    Lycka till!
     
    Last edited: 27 april 2011
  5. AuroraBoreal

    AuroraBoreal Medlem

    Blev medlem:
    30 oktober 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    4
    Vissa universitet har nybörjarkurser. I Umeå t.ex. är nybörjarkursen förlagd på kvällstid och jag tror att det är ett tillfälle per vecka. Om du bor i en universitetsstad så kan du ju söka upp spansktalande utbytesstudenter för intercambio. Många stannar ett år, en del en termin och vill gärna lära sig lite svenska när de ändå är här. Se på spanska filmer, läsa spanska böcker, nyheter etc.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. kimmen

    kimmen Ny medlem

    Blev medlem:
    16 januari 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag tycker att Folkuniversitetet är bra. Alla lärare har språket de lär ut som modersmål.
    Här i Göteborg kan man också gå till Språkcaféet för att träna olika språk, deras hemsida finns här.

    /kimmen
     
  8. La gatita sueca

    La gatita sueca Ny medlem

    Blev medlem:
    10 augusti 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Nu vet jag inte i vilken stad du bor, men mitt bästa tips är att sätta upp lappar på högskolan/universitetet i din stad. Det finns en massa spanska utbytesstudenter som vill öva på sin svenska eller förbättra sin engelska. Har du sedan frågor el funderingar när det gäller språket och graamatiken så får du gärna höra av dig. Jag har en filk.kand i spanska och hjälper gärna till:).
    Suerte,
    Saludos
     

Dela sidan

Laddar...