Hur är La Mata området i Torrevieja?

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av JohanL, 11 januari 2013.

  1. JohanL

    JohanL Ny medlem

    Blev medlem:
    11 januari 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har hittat en lägenhet i La Mata som jag är sugen på att köpa, men skulle först vilja höra med några "locals" vad ni tycker om området.
    Hur är det där uppe uppe jämfört med centrala Torrevieja?
    Hur är området på vintern? Bilr det vädligt dött där uppe då?
    Hur är kommunikationerna till centrala Torrevieja? Går det några bussar etc på vintern?

    Tack på förhand!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Johan, välkommen till forumet spainsmile

    Jag gillar La Mata, en liten stad i staden. Har egen kyrka,
    eget rådhus och allt man behöver i affärer och apotek och
    den fantastiska stranden. Samt marknad på onsdagar. Och ny
    fin och stor plaza i centrum.

    Det beror ju lite på var ditt objekt ligger...om det ligger i en
    urbanisation eller i själva byn.
    Bussar går alltid året runt...

    Ciao P thumb
     
  4. Ran22

    Ran22 Ny medlem

    Blev medlem:
    8 januari 2013
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej Johan!

    Jag är inte "local", men bodde där två månader förra vintern, mars och april. Som Preciosa skriver beror det lite på vilket område fastigheten ligger. Även vad man är ute efter. Vill man ha ett lugnt o skönt liv nära havet är La Mata bäst. (enligt mig :))

    Bodde själv i Parguemar husen som var helt perfekt för mig som har hunden med mig. "Kvarnparken", Parque del molino del agua, bredvid är ett trevligt område att strösa på med eller utan hund. Nära till havet cokså.

    I centrum, vilket jag kallar området runt det "blåa torget" (vet ej vad den heter) fanns det liv och rörelse alltid och strandpromenaden är väl använt redan tidigt på morgnarna. Många uteserveringar är öppna redan tidigt på morgonen. :sol:

    Jag har också bott i själva Torrevieja och visst är det skillnad på hur mycket folk man ser på gatorna, Torrevieja är ju så mycket större.
    Men La Mata är mysigt.
    Med buss tar det inte så många minuter till Torrevieja och de verkar gå väldigt ofta.
     

Dela sidan

Laddar...