Hur är det i Cabo Roig?

Diskussion i 'Orihuela Costa' startad av Helene N, 17 oktober 2012.

  1. Helene N

    Helene N Medlem

    Blev medlem:
    10 juli 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,
    Jag och min man närmar oss en visningsresa i spanien och av en slump har vi hittat ett litet hus i Cabo Roig. Ett område som vi aldrig hört talas om tidigare. Finns det någon vänlig själ här i forumet som kan något? Är det öde på vintern/hösten? Mycket/lite spanjorer i området? Lugnt/tryggt? Bra förbindelser till flygplats. Mat, affärer, tja allt som är värt att veta. Någon?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Svensken vid havet

    Svensken vid havet Ny medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2012
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Helene.
    Jag var själv och tittade på Cabo Roig.
    Mellan motorväg och havet = dyra fastigheter
    Bortom motorväg = billiga fastigheter, mest eftertraktat är givetvis mellan motorväg och hav.
    Mat o restauranger inget som helst bekymmer, bussförbindelse från flygplats är det problem med, men som ägare till en fastighet i Valenciaregionen så är det bättre att ha en liten billig bil på flygplatsen, kostar 295 euro /år i parkering då ingår 6 tvättar!
    Givetvis så kan det kännas lite öde på vintern (nov-feb) Jag valde själv att köpa närmare fantastiska villamartin placa med mera golfturism än badturism, (lokalbuss till havet tar 12 minuter...) Promenad till golfbanor- buss nedför vägen till havet...
     
  4. Helene N

    Helene N Medlem

    Blev medlem:
    10 juli 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för snabbt svar

    Bra att veta om att ha en liten bil på på plats. Jag tyckte att stränderna och kustvariationen var helt fantastisk i detta område, samtidigt får det inte vara en spökstad på vintern. Vi har nog bestämt oss för att det ska vara promenadavstånd till vattnet (kan få ta en kvart att gå) däremot ska det vara riktigt nära till restaurang och affärer. Kan du rekommendera ytterligare område m
     
  5. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Samma omràde fast närmare havet. La zenia och cabo roig nedanför riksvägen. Punta Prima...
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Svensken vid havet

    Svensken vid havet Ny medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2012
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0
    Cabo Roig

    Cabo Roig har även trevlig badstrand med förstklassig restaurang, samt en väldigt fin promenadväg längs havet till Torrevieja. Ej heller något problemområde.
    Har du sedan möjligheten att köpa fastighet mellan riksvägen och havet så kan jag bara gratulera...:)
     
  8. Boris

    Boris Ny medlem

    Blev medlem:
    27 april 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Söderläge

    Vi har hittat vårt drömhus i Cabo Roig 2013. Nära till havet nära till krogen och nu har vi nära till köpcentrat La Zenia boulevard kan det bli bättre. Sa jag att vi har söderläge . Boris & Christin:):):):):):)
     
  9. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Det är bara att gratulera er det varmaste!
     

Dela sidan

Laddar...