Herr och fru

Diskussion i 'Flyg' startad av matte61, 7 december 2013.

  1. matte61

    matte61 Medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    1
    Frågar er beresta människor på spanienforumet :)

    vi har precis bokat biljetter och såg att min fru blivit herr! Och jag blivit fru! När vi bokat och gjort klart allt! :)

    ingen av oss vill känna sig vid att ha skrivit fel på detta :)

    allt annat är rätt som det ska! Kan det va nått att bry sig om? Tycker inte det borde va nått problem:) men är det ryanair så är det!

    Såg att man nu har 24 timmar på sig att ändra smågrejer som är fel.. Men ska de verkligen vara nödvändigt!

    Tacksam för svar// Mats
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej Matte!
    Jag titulerade mig Herr av misstag en gång när vi flög med Ryanair. Vid förfrågan svarade dom att man får titulera sig vad man vill. Så jag flög till Spanien som Herr och det gick utmärkt redface.
    rocio
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Matte!

    Det går nog utmärkt ändå juldans

    Chao P julgran
     
  5. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej nej det spelar ingen roll,min man åkte som doctor en gång,det viktiga är att namnen stämmer,har fått problem i Italien en gång med Aasa istället för Åsa,men efter ett långt samtal gick det bra:):)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. matte61

    matte61 Medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    1
    Kan ju vara lite spännande att vara fru till min man om inte annat :) tack för snabbt svar :) // Mats
     
  8. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Ryan är kanske inte så noga... Men annars är reglerna att namnet skall stämma med det som står i passet. Men titeln (herr fru o.s.v. är ju inget namn. Men i USA hade det knappast passerat, där är man väldigt noggranna. Så det bör ju gå bra. Och det finns väl ingen helpdesk att ringa till och fråga...
     
  9. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Jo, Ryanair brukar vara extremt noga just med stavningen av namnet. Jag har läst tidigare om personer som haft problem med detta. Däremot får man kalla sig Herr, Fru eller Doktor, allt efter smak och tycke tydligen, vilket då gör att man frågar sig varför det öht finns en "titelruta" :confused:.
    rocio
     
  10. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    He problemet för mig är att det inte alltid går att skriva Å :)
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. A-Lotta

    A-Lotta Medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    13
    Kunde inte skriva in bindestreck i mitt namn sist när vi bokade med Ryan. Gick bra ändåjuldans.

    Lotta
     
  13. Rottweiler

    Rottweiler Medlem

    Blev medlem:
    27 september 2009
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    17
    Gjorde precis samma sak nu i november och det var ingen som tog någon notis om det. Vi flög Ryan, Skavsta/Alicante t.o.r.

    /Rottweiler
     

Dela sidan

Laddar...