Helt ovidkommande…

Diskussion i 'Övrigt - Ordet är fritt' startad av McAber, 14 september 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. McAber

    McAber Ny medlem

    Blev medlem:
    22 december 2011
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    13
    Ibland, när det känns som om livet gått i stå, kan en omskakande upplevelse ställa alla proportioner på plats igen. Då retar man sig inte längre på petitesser utan man blir förnöjsam med nuet. Därför rekommenderar jag följande filmsnutt om ett ny sport som är speciellt lämpligt för forumets alla äldre damer med lite existentiell ångest.
    Själv tänker jag testa detta på backar kring Malaga vid nästa besök…;)

    http://www.gamaniak.com/video/3625
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Måste säga att filmen var grym och jag blev riktigt sugen på att testa, men McAber, vad är det du har emot "äldre" kvinnor. Du kan inte låta bli att lägga in någon kommentar, pik hela tiden. Kan ni inte lösa den diskussionen någon annanstans?
     
  4. McAber

    McAber Ny medlem

    Blev medlem:
    22 december 2011
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    13
    Nu blir du populär så det står härliga till!!
    Men den "lilla" passusen ingår i min uppfostringsprogram om satir.
    Alltså inte alls allvarligt menad. Jag tar tillbaka det, och ändrar det för gubbar över 70 år.. Humor, humor..;)
     
  5. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Hmm trevligt jag gillar att vara populär, satir, humor är absolut skoj och helt okay. Men att ständigt föra fram samma typ av satir, humor blir i "vissa" fall som när Peter ropar att vargen kommer. Helt plötsligt är det inte kul längre utan allvar. Så det var en bra ide att ändra till gubbar över 70. Och satan jag hoppas att jag är så pigg och kan göra något sådant vid 70. gapskrattt
     
    kimmen gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Varför pika någon, gubbar eller gummor överhuvud? Det är inte roligt. Det kan vara kränkande. Och kränkningar är förbjudna gnm lagen...
     
  8. McAber

    McAber Ny medlem

    Blev medlem:
    22 december 2011
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    13
    Det är tydligen helt ok att skämta om gubbar...
    Drar vissa paraleller mellan kristna och muslimer om toleransen..;)
     
  9. mimus48

    mimus48 Ny medlem

    Blev medlem:
    21 juni 2012
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    2
    Pikar

    Säger som Rinconada, varför pika folk - oavsett kön - överhuvudtaget? Det finns ju miljoner andra sätt att vara rolig på. Går att ironisera över mångt och mycket i samhället utan att såra någon. Då är det bara roligt och uppskattas av de flesta.think
     
  10. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Bra video, men det är väl ingen konst att göra när man är över 70 (eller om man skulle fà för sig att bli dam för den delen) det är ju bara att lägga sig ner :cool:
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Hej Mac och alla ni andra. Jag undrar om inte problemet egentligen ligger i det skrivna ordet. Nu kanske jag får motstånd från "skriftlärda" men jag framhåller på det bestämdaste att det kan vara svårt att se andemeningen i ett inlägg som består av en massa ord. Man får aldrig se glimten i ögat eller i rösten när man kommunicerar på detta sätt. Svårt att avgöra vad som är elakt eller roligt.

    Det lät klyddigt men jag hoppas ni förstår vad jag menar. Ha en bra dag/Göranthumb
     
  13. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    Kommer ingen vart här så stänger tråden.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...