Har vi nån chans?

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av Jonte, 14 oktober 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Jonte

    Jonte Ny medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2008
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena!


    Jag och tre kompisar flyttar till Alicante nu på söndag den 19/10. Vad jag bara har börjat nu på senare tid är, hur svårt är det egentligen att få jobb där nere? Man hör aldrig om nå tips om var det finns jobb, eller folk som lyckats hitta jobb. Kommer man vara tvungen att rikta in sig på att komma hem om två månader eller?

    Vi är alla tjugo år, jag har jobbat som internetsupport och brevbärare efter studenten, en annan har jobbat på Mcdonalds i tre år, en har jobbat lite som snickare och så. Vilka sektorer finns det jobb i? Finns det nå arbetsförmedlingar, och som någon nämnde någon annan stans på forumet, finns det a-kassa?

    Så vad säger ni, vad ger ni oss för chanser att kunna stanna fram t.o.m. juli som kontraktet sträcker sig till?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Infanta

    Infanta Ny medlem

    Blev medlem:
    31 juli 2008
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Det är svårt att hitta jobb in Spanien just nu, får höra det hela tiden. Jag söker jobb ändå :)
    Här är några tips..
    https://www.internetkassan.nu/51/filer.aspx?typ=dokument&id=-16335258643100

    Jag har några PDF om att arbeta i Spanien, skicka meddelande om du är intresserad, har också länkar till olika arbetsförmedlingar mm. Kolla in EURES hemsida, där finns mycket info + jobbannonser.
    Lycka till!
    Mvh,
    Johanna
     
  4. Corniz

    Corniz Ny medlem

    Blev medlem:
    28 september 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Infanta/Johanna....kan du inte lägga upp de tipsen här istället så de når den bredare publiken? Typ mig.
     
  5. brenda

    brenda Ny medlem

    Blev medlem:
    21 januari 2008
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0
    bra idé coniz, det vore jätteintressant!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Dagsdotter

    Dagsdotter Ny medlem

    Blev medlem:
    29 september 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Jonte,
    Jag har bott i SPanien i 15 år och det är inte lltid lätt att finna arbete, ibland får man helt enkelt börja ned i från och jobba sig uppåt. Jag arbetade några år inom bar och restaurang inna jag hade tillräckligt god spanska att kunna söka andra jobb.

    Jag kan dock informera dig om en websida som heter spanienkusten.com, idag fann jag en sida med lite olika arbetserbjudanden, linken är: spanienkusten.com

    Lycka till med allt och njut av erfarenheterna.

    Johanna Dagsdotter
     
  8. PeterLarsson

    PeterLarsson Ny medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    9
    Intressant att höra Johanna, välkommen till forumet! Berätta gärna vad du nu gör för något? Hur har du lyckats hålla dig kvar där? Värdefulla erfarenheter! ;)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...