Har någon varit på Cala D'or, Mallorca?

Diskussion i 'Mallorca' startad av Andie1, 6 juni 2008.

  1. Andie1

    Andie1 Ny medlem

    Blev medlem:
    10 februari 2008
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla, har någon här varit på Cala d'or på spanska ön Mallorca? Isåfall hur var det? Vi ska ditt med några kompisar och familjen i Julimånad, samt ska bo på hotellet Esmeralda Parc.. nån som vet nåt om detta?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. PeterLarsson

    PeterLarsson Ny medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    9
    Cala d´or Mallorca

    Yes Andie1, har varit där ca 10-15 år sedan. Trevligt ställe, bland de bättre skulle jag nog säga på Mallorca tillsammans med Puerto Soller, så det var en klockren semester med god mat och bra väder... ;:;;) Ni kommer få det toppen!
     
  4. Wiki

    Wiki Ny medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2008
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0
    Mallis

    Jo Esmeralda är en av de bästa stränderna men förbered er på

    1. de hade inga hissar när jag var där och det är ett 3-våningshus

    2. det är ganska livat med mycket stök på kvällen, underhållning som sätter i gång och en massa ungdomar som tjoade och körde moped och spelade fotboll mitt i natten.

    3. Se till att upptäcka hamnen som ligger en bit bort förbi ett (då) obebyggt område. Där finns de bästa restaurangerna.

    Jag åkte till Cala d'Or på en billig sistaminutenbiljett för 5 år sen men jag åker inte dit igen. Hellre provar jag nog norra delen av ön med kanske Alcudia/Playa di Muro. Vill också se Menorca.

    (Hittat ett perfekt hotell i Alcudia med tyst på kvällen o härliga pooler o solbad på gräsmatta vid stranden, det bästa av alla världar, så dit ska vi nu flyga över från Madrid i sommar)
     
  5. Paolo

    Paolo Guest

    Mallorca

    Calador har väldigt fina stränder, passar perfekt för familjer men finns nog lite för alla. Utflykt till Drakgrottorna, hyr bil och kör till Palma osv. Hotellen är bra överallt inget att oroa sig för, mycket lägenhetshotell. Det är ett lite exklusivare resmål på Mallorca så vitt jag förstod.

    Om ni vill festa --
    Missa inte The Square där alla nattklubbar finns. Promenera eller ta en taxi för 8-9 euro. Finns en hel del sköna ställen, missa inte Upstairs (brasilianskt inspirerat).

    La Hacienda har jag varit på några gånger och ska inte missas! Skön stämning och en av brittiska tjejerna som jobbar i baren är hur trevlig och snygg som helst och väldigt trevlig. En liten varning dock för tyska medelsålders kvinnor som bjuder på drinkar, de är ute efter sex.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. klara

    klara Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2008
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    ;:;;)
    Hej!

    Vi bodde i Cala d´or förra sommaren. Det var helt underbart där. Det var faktiskt en ren händelse, av att vi hamnade just där ute, eftersom vi tog en sista minutenresa till Mallorca. Jag lovar, det var bland de bättre semestrarna, som vi har upplevt. Vi bodde på ett hotel som hette d`or, ett hotel av mellanklass. Där ingick t.o.m engelsk frukost och luftkonditionering, alldles gratis. Jag kan verkligen rekomendera denna semesterort med alla dess fina badvikar.

    Klara
     

Dela sidan

Laddar...