Hög Euro kurs - Låna i spansk bank ( Eurolån) tips på bank tack!

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av Lena Sch, 1 mars 2018.

  1. Lena Sch

    Lena Sch Ny medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Är på väg att köpa bostad i Torrevieja. Allt är ordnat med finansiering. Men pga det dyra valuta läget när euron står i rekordnivåer, så funderar jag på att delvis ta ett lån i Euro istället.

    Har varit i kontakt med Deutche Bank som tyvärr endast lånar ut i SEK till en svensk medborgare.
    Jag som vill ta ett Eurolån istället önskar tips på bank, samt vilka avgifter de tar om ni har kännedom om det.

    Tusen tack på förhand!
    Lena Schelin
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Los Suecos

    Los Suecos Känd medlem

    Blev medlem:
    2 mars 2015
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    297
    Lena, har du intäkter i Euros? Om inte, är det då klokt att utsätta dig för kursrisken om svenska kronan faller ytterligare mot Euron?

    Tar du lån i en spansk bank så blir lånet i Euros. Svaret du fått från DB-Spanien, undrar jag om det verkligen stämmer, att de skulle låna ut SEK för en fastighet i Spanien?

    TommyD
     
    Last edited: 1 mars 2018
    Sharky gillar detta.
  4. Lena Sch

    Lena Sch Ny medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Tommy!
    Tack för svar, är införstådd med valutarisken :)
     

Dela sidan

Laddar...