Här har ni Mig :)

Diskussion i 'Presentationer!' startad av VonHorn65, 13 juli 2010.

  1. VonHorn65

    VonHorn65 Ny medlem

    Blev medlem:
    23 juni 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för ett mycket bra o intressant forum...
    Jag är en man på 45 vårar glad och mycket social...
    Men sedan 10 år tillbaka är jag sjukpensionär pga en trafikolycka, Jag har enorma smärtor på vinter halvåret och söker mig till ett bättre liv i sol o värme..
    Där av låter jag mina blickar gå mot Spanien:)
    Jag har många många års erfarenhet av säkerhet och teknik.
    Har många fina barn 5 st var av 2 fina stora killar som lämnat boet och 3 fina tjejer. Vi har pratat alla om att flytta från Sverige och alla är med mig :)
    Jag har stora kunskaper i båt och sjöliv. Så blev medlem här för att börja mitt sökande till ett skönare liv och hoppas på många vänner;:;;)

    Alla tips är välkomna vem vet jag kanske kan bidraga med mina kunskaper
    Tack på förhand Kent med familj
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Kent..

    ...och välkommen till forumet!
    Här finns många spanienälskare som är spridda över halvön och Las Canarias och Mallorca bl a.
    Om man vill ha värme på vinterhalvåret så är väl någon kanarieö bäst..
    På fastlandet kan det vara nog så rått och kyligt även om det är över 15-20 gr när solen är framme. Förra vintern var ju osedvanligt kall och eftersom dom
    flesta inte har "centralvärme" inne och oisolerat så fryser man...Ute är det ju ofta soligt ialla fall där jag bor på Costa Blanca. Hemma ( i S) fryser man ju inte inne och klär på sig bra när man går ut...det är skillnaden..Jag har varit
    för snål att ha AC och gaskamin på så jag får skylla mig själv, men - det är ganska dyrt med el och gas. Ja vintern i Sverige är ju jobbig när man har värk.
    De flesta mår ju mycket bättre här nere oavsett om det är vid Medelhavet el
    Atlanen - och inte att förglömma - man är ju ute och umgås och har trevligt.
    Det gör också sitt till. Klubbar för skandinaver finns och där hittar man vänner om man vill. Lär man sig spanska så har man ännu trrevligare..:)

    I våra "trådar" här har du ju mycket att läsa bakåt, och om du har ytterligare funderingar så skriv så får du säkert svar- Vi vet ju ännu inte var du kan tänka dig bo. Finns många tips men rätt få från Kanarieöarna kanske -tror jag :confused:


    Saludos P ;;;;;)
     
  4. monica7

    monica7 Ny medlem

    Blev medlem:
    28 januari 2008
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    1
    Varmt välkommen till forumet, hoppas att du kommer att trivas! :)
     
  5. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Mpånga som har medicinska problem under den svenska vintern reser ofta till rehabiliteringskliniker på Kanarieöarna. I Los Cristianos på Teneriffa finns sedan 45 år kliniken "Vintersol".
    Vår son plågades av torr hud på vintrarna i Sverige. Sedan han också flyttat till Teneriffa existerar inte detta problem.

    Om flytten är tänkt att vara permanent finns bara en nyckel till framgång - språket. Detta gäller även barnen.

    Det finns rätt så mycket vatten kring Teneriffa, vi promenerade i en av båthamnarna nu på morgonen med en av jyckarna.

    Lycka till!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Albin

    Albin Ny medlem

    Blev medlem:
    25 februari 2008
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0
    Hehehehe gapskrattt
     

Dela sidan

Laddar...