Gott bröd

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Emmisdemmis, 7 juli 2015.

  1. Emmisdemmis

    Emmisdemmis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2013
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    31
    Hej,
    Jag undrar om någon vet var man kan köpa gott bröd i Torrevieja.
    Jag har mest hittat ljust bröd eller fabrikstillverkat.
    Det jag önskar är grovt bröd, bröd med fröer och frukt eller surdegsbröd.
    Trevlig tisdag i värmen om ni är nere just nu.
    Hälsning från Emma :)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Aldi har grovt bröd med div frö i. säkert halvfabrikat förvisso.
     
  4. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Det heter "bake off"-bröd det som dom "bakar" i butikerna flera gånger om dagen. Det mörka, grova brödet som Lidl bakar är otroligt gott.
    rocio
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Los Suecos

    Los Suecos Känd medlem

    Blev medlem:
    2 mars 2015
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    297
    Nu känner jag inte till Torrevieja, men Mercadona som vi handlat bröd på, t.ex. Gran Canaria, Bolnuevo, Albir och Altea, har alla bra och gott bröd som troligen är bakat i affären och som man köper på lösvikt.

    Samma sak med Lidl, de har ju också bra bröd som jag tror man bakar i butiken.

    Bröd borde inte vara ett problem med att bli nöjd med i Spanien idag, det var värre förr när det bara fanns "pan" för 5 Pesetas/st. priskontrollerat av staten.

    Tommy
     
  8. lefo1

    lefo1 Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2009
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    11
    Mercadonas valnötsbröd, "Pan de nueces" kan jag rekommendera. Ingen aning om hur nyttigt det är, men det är i alla fall jättegott.
     

Dela sidan

Laddar...