Glad och stabil assistent på deltid under sommarhalvåren - i Sörmland

Diskussion i 'Tjänster utföres/sökes!' startad av Sotanini, 23 februari 2017.

  1. Sotanini

    Sotanini Medlem

    Blev medlem:
    12 december 2013
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej!
    Eftersom vi under vinterhalvåren bor i Torrevieja, vet vi att det finns många andra svenskar som också bor halva året i Spanien. Resterande del - sommarhalvåret - bor vi i vår sommarstuga utanför Flen i Sörmland.

    Vi behöver nu en personlig assistent åt min make, från slutet av april 2017 - men inte till Spanien utan till somrarna i Sörmland. Kanske finns det någon här på forumet som behöver ett deltidsjobb under Sverige-månaderna?

    Min man är 70 år och rullstolsbunden efter en stroke. Han behöver en trevlig manlig assistent som kan hjälpa honom med för en sommarstugeboende vanliga uppgifter som gräsklippning och ibland småreparationer. Dessutom behöver han sällskap under hundpromenaderna. (Han har en härlig 6-årig kastrerad Golden Retriever). Assistenten ska alltså vara min mans "högra hand". och dessutom kunna laga enkla luncher och gärna också dela min makes intresse för elektronik och datorer. Ett stort plus är också om assistenten har en leklysten hund som kan följa med till arbetet. Körkort för manuell växellåda är ett krav men däremot inte sjukvårdsutbildning.

    Assistanssamordnare är Assistans för Dig.
    Hör av dig om du är intresserad och bor i närheten av Flen.

    PS. Assistentfrågan är löst för våra vistelser i Torrevieja.
     

Dela sidan

Laddar...