Gay Barcelona

Diskussion i 'Barcelona' startad av Lisenda, 30 mars 2012.

  1. Lisenda

    Lisenda Ny medlem

    Blev medlem:
    7 januari 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3
    En kille på jobbet berättade om varför han älskade Barcelona.

    Han kommer från en mindre stad i Sverige där "man ligger lågt om man är bög". Här finns, berättade han, en stor frihet. Killar, och tjejer antar jag, kan gå hand i hand, kramas och kyssas öppet utan att någon ens tittar på paret.

    Ett område har hotell, barer, butiker, gym mm särskilt inriktade på gaygruppen.

    Så, om du/ni måste smyga med era förhållanden hemma, besök Barca när ni funderar på en semester. Det var riktigt rörande att se och höra killen berätta om sin frihetskänsla.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. myramis

    myramis Medlem

    Blev medlem:
    11 september 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    12
    Liknande upplysningar önskas ang. Costa Blanca och Costa del Sol. Gaysamvaro är väl inte avgörande för mitt val av bostadsort men kan kanske vara utslagsgivande mellan två likvärdiga orter.
     
  4. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Jag tror att i ren allmänhet sà är det mer "öppet" i spanska Turist och student orter. Om man kommer fràn typ Karlstad, där alla mer eller mindre känner alla, till typ Palma Mallorca, där (bland los forasteros) ingen känner ingen, är det kanske lättare att kliva ur garderoben.

    Jag tror däremot inte att toleransen är större i Spanien än i Sverige. Min svärfar blev inte glad när min svàger hoppade ut. Det var 9 àr sedan, och även om han döljer det väldigt bra, sà tycker han det är förfärligt...
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Nej det är ju inte så att Spanien som land och befolkning
    är tolerantare utan det är som Nalle säger -lätt att i
    så´na stora städer det går att samlas och leva fritt.
    Den stora turistströmmen gör att man tolererar
    det mesta. Inget förvånar folk.
    Tror inte att det är lättare i nån liten by/stad här i
    Spanien än hemma. Har hört många äldre uttala sig föraktfullt.
    Speciellt män.

    P think
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Myramis!
    Costa Blanca är ju stort. Men ingen skulle höja på
    ögonbrynen här heller i Torrevieja eller Benidorm
    tex.
    Antar att det är lika i Fuengirola,Marbella m fl orter i söder.

    När jag bodde i Playa del Ingles 1992 så var det ett stort
    samlingsställe för gayfolk. Det är 20 år sen och ingen
    funderade över det eller brydde sig.

    Ciao P :sol:
     
  8. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Hola,
    Relata refero:
    Jag har inte egen erfarenhet men har hört att Sitges (söder om Barcelona) och Benidorm är särskillt populära i gaykretsar. Men som Preciosa sa, ingen skulle nog reagera i Torrevieja heller. Eller i Alicante för den delen. Men i små byar på landet, skulle det nog "bli andra bullar".
     
  9. lovisa

    lovisa Ny medlem

    Blev medlem:
    8 december 2008
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0
    sitges i spanien

    Sitges är helt fantastiskt vackert, dock har det blivit väldigt dyrt. Men det är verkligen spanska gaymetropolen. Väldigt fina butiker och mysiga restauranger, och allmänt en trevlig stämning. thumb
     
  10. Backis

    Backis Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2009
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    13
    Jo Sitges är verkligen en mysig stad, även om man inte är gay. Värd att besöka om man är i trakten. Passa pá att äta pá vad som pástás vara Spaniens första chiringuito, pá paseon.

    Rodalies linje 2 sur, c:a 30 min frán Sants eller Passeig Gracia. Zon 3 báde med TMB och Renfe.

    Sitges var tillflyktsort för rika barcelonabor vid förra sekelskiftet, där kunde man leva livet fritt, ungefär som i Mölle. Invaderades senare av engelsmän, vilket páverkade prisniván avsevärt.

    Distriktet i BCN som Lisenda nämner är mellan Gran Via och Aragó, ungefär frán Enric Granados och söderut.
     
    Last edited: 1 april 2012
    pozuela gillar detta.

Dela sidan

Laddar...