Gasolgrill

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Albañil, 22 januari 2014.

  1. Albañil

    Albañil Ny medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Vart köper man gasolgrill i Torrevieja med närområde? Tycker det är dåligt utbud på järnaffärer överlag. Jag hittade en som såg bra ut på Carrefour i Torrevieja med 4st brännare för 239€, men den var slut och väntas komma in om 1-2 veckor, då är jag hemma i Sverige igen tyvärr. Tips mottages! :)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    Alldeles intill Carrefour finns köpcentrat Habaneras, i bottenvåningen finns en välsorterad "järnhandel" AKI dom har flera modeller av grillar. Strax bortom Carrefour finns Brico King (fd ARDY) som också har ett brett sortiment. Störst och med största utbudet är nog Leroy Merlin i köpcentrat Zenia Boulevard
     
  4. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Har själv använt mig av denna www.thebarbecuestore.es. De finns i Malaga, men jag fick min leverans nästa dag.
     
  5. kere

    kere Medlem

    Blev medlem:
    25 november 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    I Los Montesinos finns Ambifuego som säljer gasolgrillar.

    Hälsningar
    Kere
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. GT2

    GT2 Ny medlem

    Blev medlem:
    13 augusti 2013
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej,

    Jag hörde att man var tvungen att ha någon form av licens för att använda gasolgrill, stämmer det?
     
  8. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Var har du hört det? Tror inte att det stämmer, sà länge vi pratar om din egen terrass. I parker etc. är det allt som oftast förbjudet
     
  9. Knut

    Knut Medlem

    Blev medlem:
    10 november 2013
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3
    Det ska vara okej på din egen mark. Vad du förmodligen hört är folk som fått teckna avtal för att få en gasoltub.
     
  10. Albañil

    Albañil Ny medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för alla tips! Ska kolla upp dom idag :)
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Knut

    Knut Medlem

    Blev medlem:
    10 november 2013
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3
  13. Linkan

    Linkan Aktiv medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2013
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    41
    sen finns det ofta "inspektörer" som kommer med fina leg. och vill besikta din gasolanläggning för en dryg peng,,,,:)
     
  14. GT2

    GT2 Ny medlem

    Blev medlem:
    13 augusti 2013
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1
    Det var en granne till mig som sa det till mig att man behövde nån slags licens
    Är det någon som vet om dom säljer gasol utan avtal hos Leroy Merlin vid La Zenia?
     
  15. matte61

    matte61 Medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    1
    Vet inte nått om gasolgrillar? men blev förvånad när jag läste tråden... Jag tror jag aldrig sett så många järnaffärer någonstans som i Torrevieja och då har jag inte hunnit varit runt överallt ännu.. Men många är dom och fullproppade med grejer :) .. Synd att det inte är så i Sverige nått mera... Nu ska det ju bara vara stormarknader som gäller.. Och en sån ligger det ju uppe i La Zenia, den var bautastor :) Merlin nått? Ha d gott..
     
  16. Knut

    Knut Medlem

    Blev medlem:
    10 november 2013
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3
    Appropå www.thebarbecuestore.es så sprang jag på deras fysiska butik häromdan. Har besökt dem på nätet men trodde de låg inne i Malaga, men det visar sig att de ligger på andra våningen i Järnaffären som ligger vägg-i-vägg med Dunnes store i Fuengirola (den som ligger nära shoppingcentret Miramar). Jag kan rekommendera ett besök för grill-intresserade, de har ett imponerande antal grillar och tillbehör uppställda och hyggliga priser med!
     
  17. Billy

    Billy Ny medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2013
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    2
    Grillar och allt med solen att göra "solstolar, utemöbler mm" är 20% dyrare en Sverige, Har man möjlighet med fraktlösning, köper man grillen från Tyskland, vissa fraktbolag kan ta ner den hyfsat billigt.
     
  18. Sotanini

    Sotanini Medlem

    Blev medlem:
    12 december 2013
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    3
  19. Femina

    Femina Ny medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2013
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    1
  20. clase

    clase Ny medlem

    Blev medlem:
    22 april 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Ruskar liv i den här tråden igen. Behöver tips var i Torrevieja det bästa utbudet på gasolgrillar finns. Tänker köpa mig en större modell med alla funktioner på.
    Tackar på förhand:)
    //Clas
     
  21. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Leroy är nog den som har bredaste utbudet av gasolgrillar...
     
  22. AFJ

    AFJ Medlem

    Blev medlem:
    25 augusti 2014
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    1
    Instämmer, men förvänta dig inte samma breda utbud som i Sverige och jag tycker priserna verkar vara högre i Spanien än hemma.

    Grillning verkar vara en "sport" som är populärare i Sverige än i Spanien - märkligt med tanke på potentiell längd på säsongen! :)

    Är du ute efter Weber-grill (gasol & kol) så kan det löna sig att kolla in på trädgårdsaffären vid Los Dolses Center - de har ett förvånansvärt stort utbud av Weber.
     
  23. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Ha, ha...är det därför män är så angelägna att grilla, dom betraktar alltså det som en sport. Jag som trodde att det var för att avlasta frun med matlagningen. Där blev jag en illusion fattigare :(.
    rocio
     
  24. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...