Gas

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av Emmisdemmis, 4 augusti 2015.

  1. Emmisdemmis

    Emmisdemmis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2013
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    31
    Godmorgon,
    Hur fungerar det med lastbilen som åker runt med gas.
    Är det som glassbilen, dvs att den stannar vid vissa ställen?
    Eller går man ut på gatan och viftar med sin tomma, men tunga tub?
    Var hittar man stoppställen?
    En bra dag önskar jag er,
    Hälsning från Emma
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej nej inte som glassbilen men ser du den så kan du stopp den finns inga stoppställen men man kan ringa så kommer dom men jag brukar åka till macken och byta tub
     
  4. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    bor du i ett villaomràde, sà ställ ut din tomma tub pà gatan framför din dörr, sà stannar han och tutar.
     
  5. Lesspåregn

    Lesspåregn Medlem

    Blev medlem:
    27 augusti 2015
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    4
    Men om man bor i ett stort lägenhetshus, och har rekommenderats autogiro på gasen, finns det nån central anläggning som fylls på då eller måste man själv bevaka att det finns gas? Jag känner att jag är hur dum som helst, men spisen är en elspis, så jag antar att det är varmvattnet som värms upp med gas...
    Och det blir ju besvärligt, eftersom man uppenbarligen "måste" hyra ut sin lägenhet (då man ändå beskattas p g a att man skulle KUNNA göra det), om det är flera hyresgäster som bor där innan man själv kommer nästa gång...
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Bor du i ett lgthshus och har autogiro, har du antagligen stadsgas eller nàgon annan ledad gas, dà behöver du bara bry dig om att betala dina räkningar. Men dà har du skrivit pà ett avtal med repsol eller vem det nu kan vara som leverarar gasen.

    vem Är det som rekommenderat autogiro?
     
  8. Lesspåregn

    Lesspåregn Medlem

    Blev medlem:
    27 augusti 2015
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    4
    Tack! Min advokat och banken verkade väldigt eniga, och jag tänkte själv att det vore bra då jag inte kommer att bo permanent i lägenheten och alltså kan få problem med att bevaka räkningarna... Advokaten har fullmakt att ombesörja avtal om gas, el och vatten för min räkning och knyta autogiro till dem. Var det dumt? Jag övertar lägenheten i oktober, kanske jag hinner välja bolag som han ska teckna med, om det finns alternativ.
     
  9. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej det var inte als dumt så har vi så slipper man tänka på när räkningarna kommer .vi har ett konto på banken som alla räkningar o skatter dras från det ända vi behöver tänka på att sätta pengar på kontot det kan vi göra var som helst via datorn
     
  10. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    de flesta (för att inte säga alla) leverantörer av gas, vatten, telefoni etc etc kráver autogiro för att sätta igàng. Du kan naturligtvis slopa detta sedan, men det är mycket bekvämt att ha det.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Lesspåregn

    Lesspåregn Medlem

    Blev medlem:
    27 augusti 2015
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    4
    OK, tack, då var jag åtminstone rätt ute i den frågan. :)
     

Dela sidan

Laddar...