Foto med sig vid residencia?

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av Peztis, 13 november 2014.

  1. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Nästa vecka ska vi till polisen i Arroyo de la Miel och ansöka om residencia (blir flyttat hela tiden av andra orsaker än våra).
    På kortet, sitter det foto på det? Är det något som vi ska ta med eller är det som passpolisen, tas på plats?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Det är inget foto på residenskortet, så det behövs inte. Det gäller ju inte som legitimation.

    Bara en liten funderare! Padron? Skiljer på kommunerna, men i Estepona måste det vara avklarat innan polisbesöket. Policia Nacional behåller originalet. Behövdes inte för mig i Mijas våren 2013 (polisen i Fuengirola), men däremot ville de ha det för min fru senhösten 2013. Kolla noga, det kan ju vara trist att få vända i dörren.

    Göran
     
  4. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Som jag förstår det så är det på samma ställe man skaffar Padron nu som NIE och residencia. Så det vore väl 17 i så fall! Men å andra sidan är det ju Spanien...
    På måndag har vi fått tid nu.
     
  5. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Tyvärr. Polisen har inte med empadrionamientot att göra. Det är på kommunhuset man "mantalskriver" sig. Det borde er Gestoria (eller vad nu har för rådgivare) kunna ge besked om.

    Göran
     

Dela sidan

Laddar...