Flytta med djur?

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av Rave, 2 oktober 2016.

  1. Rave

    Rave Ny medlem

    Blev medlem:
    2 oktober 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    har planer att att flytta till Spanien, gärna runt/i Barcelona men så långt är inte ännu bestämt.

    Jag har dock lite funderingar. Jag har katt, kanin och fåglar som skall med i resan, och katten behöver ju få sig vaccinerad osv hos veterinären, men någon som vet vad som gäller för småfåglar och kaniner?

    Sedan, hur skulle ni välja att ta er till Spanien med djur? Känner mig inte bekväm att flyga med mina djur. En sista fråga, inför en sådan här flytt, hur mycket tycker ni man skall ha undanstoppat, för att täcka hela alltet om inget jobb ännu finns på plats? :)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Katt arina

    Katt arina Känd medlem Staff Member

    Blev medlem:
    21 februari 2016
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    425
    Gå in på spanska ambassadens hemsida (för sverige) så finns information där om införsel av sällskapsdjur. Välj den info som finns på spanska och engelska.
    Katten behöver ha ett pass. Övriga andra typer av dokument. Det ordnar en veterinär. Se till att alla djur får vaccinationer i god tid innan resan.

    En flygresa går betydligt fortare än andra transporter och är bekvämt för djuren. Kolla med flygbolagen som kör direktflyg vilka djur de tar med.
     
  4. Katt arina

    Katt arina Känd medlem Staff Member

    Blev medlem:
    21 februari 2016
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    425
    Se till att ha undanstoppat så du klarar dig utan jobb. Även om det går att få jobb på callcenter och liknande så blir man lätt lurad på både jobb och lön.
    Funderar på att söka distansstudier i sverige? Jag pluggar vid svensk skola på distans, bosatt i Spanien. Och med svenska studiemedel. De klarar man sig bra på här.
     

Dela sidan

Laddar...