Flytt till mallorca i juni 2012

Diskussion i 'Mallorca' startad av martinamo, 9 april 2012.

  1. martinamo

    martinamo Ny medlem

    Blev medlem:
    9 april 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan
    Vi är en familj med tonårsbarn som fyller 16 i år, en tjej och en kille.
    Finns det möjligtvis någon familj på mallorca som har barn i ungefär den åldern, skulle vara jätteroligt att få kontakt, inte bara för barnens skull:)
    Hälsningar
    Martina
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Anna-KarinW

    Anna-KarinW Ny medlem

    Blev medlem:
    20 april 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej Martina,
    Jag förstår av ditt inlägg att du söker familjer som redan bor på Mallorca, men jag svarar ändå. Vi är en familj med en kille som fyller 16 i år (och tre tjejer på 11, 7, 7) som nämligen också ska flytta till Mallorca. Jag åker om 10 dagar för att titta på skolor och hus med de två äldsta barnen och sen ska vi ta beslut om ifall vi hinner flytta redan i sommar eller om vi måste vänta till nästa sommar. De två äldsta går på brittisk internationell skola sedan flera år (vi bor i Peking) och jag hoppas att de kan komma in på Queens college som är den skola jag fått bäst intryck av. De två yngsta går på svenska skolan nu och ska helst fortsätta med det. Vart ska dina barn gå?
    Har ni bestämt var ni ska bo, kanske rentav hittat bostad?

    Hälsningar,
    Anna-Karin
     
    pozuela gillar detta.
  4. kerstin66

    kerstin66 Ny medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Ni som håller till i Alicante med omnejd vilket flygbolag anlitar ni? Hur mycket får man räkna med för två vuxna och två små barn?
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Kerstin spainsmile

    Ja flygbolag, det beror ju på varifrån man flyger i Sverige.
    På Stockholm Arlanda med omnejd är det ju Norwegian som har
    direktflyg och är hyfsat billig - MEN det beror på när på året
    man åker och hur tidigt man bokar. Om det är storhelger osv.
    Omöjligt att säga priser pga det.
    Sen flyger ju Ryanair från Skavsta och Västerås...
    Billiga när dom vill också :D
    Övriga delar av Sverige. Göteborg gäller väl Ryanair, Malmö
    är ja osäker men en del åker ju från Kastrup också.
    Sen kan man ju alltid åka reguljärt men då får man mellanlanda
    i Madrid,Barcelona,Oslo eller så. Spanska Iberia är billiga men är
    "strejkbenägna" har vi märkt....Nu t.ex. :wall:

    Ciao P :sol:
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Så sant som sagt. Från Göteborg är det Ryan som gäller. Fast de har nedskurit sina avgångar till två/vecka. Samtidigt som de tar hutlösa priser (för att vara "lågprisbolag").
    Jag har blivit ordentligt sur på dem och nu flyger till Madrid i st (minns inte vilket bolag).
    Bokade på www.flygresor.se
    och hittade en billigare resa än med Ryanair! Även om jag måste ta mig ner till Alicante(Torre). Dessutom får jag ta med mig 20 kg i check-in + 10 i handbagage till priset som jag betalade.
     
    pozuela gillar detta.

Dela sidan

Laddar...