Finns stooora spindlar?

Diskussion i 'Djur & Natur' startad av Nellie, 20 maj 2013.

  1. Nellie

    Nellie Ny medlem

    Blev medlem:
    22 januari 2013
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    1
    Finns stooora spindlar på Costa blanca?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Har sett varken stora eller små...
     
  4. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    vad är stora spindlar... den största jag hittat i min trädgàrd var ungf. 3cm i diameter (kroppen).
    En utav de största spindlarna i Europa lever i södra Spanien och kan bli upp till 7cm i diameter, men den är inte giftig.
     
  5. Nellie

    Nellie Ny medlem

    Blev medlem:
    22 januari 2013
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    1
    Det jag undrar är om det finns tarantellor och sådana superläskiga :eek: spindlar på Costa Blanca?

    Jag borde verkligen gå i terapi ));)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Vi bodde några veckor strax söder om Estepona förra sommaren och fick besök av en åttbening. Känner du sig manad kan du läsa mer om denna här.

    När ci såg den så satt den uppe i taket på den inglasade uteplatsen där soffa och tv stod. Jag sa till min man att nu har ödlan kommit in (vi hade en liten söt gecko som sprang runt). Min man kom och sa "Öh... det där är ingen spindel!" Vi tände ljuset och där satt den... Och ursäkta språket men FAN vad snabb den var! Jag satt inte där inne och slappnade av igen.

    När jag skulle plocka fröer av en planta så konstaterade jag att jisses vad spindelnät det var här! Det var precis under fönstret...

    Men det här var ju i Andalusien...
     

Dela sidan

Laddar...