Fina villaområden

Diskussion i 'Teneriffa' startad av GunillaEvertsson, 19 december 2010.

  1. GunillaEvertsson

    GunillaEvertsson Ny medlem

    Blev medlem:
    18 april 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0
    hej, har långt framskridna planer på att spendera nästa vinterhalvår (ca 4-5 mån) på Teneriffa. Har ju frågat lite om detta förut.. Skulle vilja höra var på ön som det skulle rekomenderas att hyra ett mindre hus med liten tomt, hyffsat centralt och en fin omgivning. Vi är en familj på 4 personer.

    Bifogar en karta. S.L, du kan ju ön bra! Var skulle du reka?:confused:
    Tack!
    [​IMG]
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SolenLyser

    SolenLyser Guest

  4. AuroraBoreal

    AuroraBoreal Medlem

    Blev medlem:
    30 oktober 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    4
    Åh, vad avundsjuk jag blir, önskar att jag också hade långt framskridna planer på att fly allt snöande och all kyla nästa vinter och alla andra vintrar framöver;-)
    Nu är jag inte samma Teneriffaproffs som SolenLyser men jag skulle ändå vilja tillägga att, vilket område ni ska välja beror väl ganska mycket på om ni vill bo på södra sidan, där det är mer turister, kanske lite mer sol och betydligt torrare vegetation, eller om ni föredrar den norra sidan, med mer kanarisk bebyggelse, mer inhemsk befolkning, betydligt grönare omgivningar, men också lite mer osäkert väder.
    Stad/landsbygd?

    SolenLyser:rätta mig gärna om jag svamlar...

    Jag har bara besökt Teneriffa under kortare perioder, men jag fullkomligt älskar denna fantastiska ö och som någon skrev här i forumet, hade det bara funnits en bro till fastlandet....
     
  5. Bricola

    Bricola Ny medlem

    Blev medlem:
    20 december 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Låter som riktigt trevlig plan. Solenlyser har säkert en bättre koll men enligt min erfarenhet så skulle jag rekomendera dig att titta närmare på:,

    -Chayofa
    -Palm Mar
    -Las Chafiras
    -Callao Salvaje 15 min från Las Americas
    -Los Cristianos
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. GunillaEvertsson

    GunillaEvertsson Ny medlem

    Blev medlem:
    18 april 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0
  8. capote

    capote Ny medlem

    Blev medlem:
    6 april 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Hur är San Miguel? Söker efter lite pittoreska byar/villaområden, lite som Gunilla?
     

Dela sidan

Laddar...