Försäkringsbolag i Spanien

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av Bosse, 21 maj 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Bosse

    Bosse Ny medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2008
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0
    Vare sig man ska köpa bil eller bostad iform av hus/lägenhet, så kommer man ju till ett ofrånkomligt ämne om att välja rätt försäkringsbolag i Spanien.

    Finns det några bra bolag att välja mellan? Eller finns det jämförelsesidor på nätet där de radar upp och jämför?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Generellt är det smartast att samla alla försäkringar på ett ställe. Välj något av de stora bolagen. Fråga på tre olika ställe och jämför pris/produkt. Trevligt att det inte är någon självrisk på hemförsäkringen!

    Búsquedas | CONSUMER EROSKI
    Búsquedas | CONSUMER EROSKI
     
  4. Bosse

    Bosse Ny medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2008
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0
    spansk försäkring

    Precis vad jag letade efter, TACK!
     
  5. Eva

    Eva Ny medlem

    Blev medlem:
    29 februari 2008
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0
    försäkringsbolag Spanien

    Vad säger du, ingen självrisk?? Vilken trevlig överraskning ! Men då måste väl månadspremien vara skyhög eller iallafall betydligt högre än t ex i Sverige?

    Vi står också inför valet vilken hemförsäkring vi ska ha till svärföräldrarnas hus i Nerja. Ska gå in på länken och se.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    425 Euro betalade jag förra året för husförsäkringen. Eftersom premien stigit år för år har jag hittat ett billigare alternativ - 350 Euro/år. I september säger jag således upp min gamla försäkring. Principen med tillgång och efterfrågan är bra!
     
  8. Bosse

    Bosse Ny medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2008
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0
    Det låter som en låg försäkringspremie i mina öron speciellt med de villkoren, betalar mer för mitt lilla hus i Sverige(drygt 5500), och då har vi ju 2000 i självrisk också.. :(
     
  9. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Vårt hus är 260 m2, så det är ju inget litet hus. Eftersom huset inte är byggt i trä, är risken för eldsvåda försumbar. Kanske det påverkar premien?
     
  10. försäkringsbolag Spanien

    Har precis tecknat en bilförsäkring via Linea directa, som var helt klart billigast för min spanska bil. Betalar nu för en halvförsäkring 272 sek i månaden, vilket var lägst av de som jag kolla upp. Phenix var också ok i pris. Pratar själv inte perfekt spanska, så de hade en trevlig engelsk support vilket kan vara en fördel också.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. tina

    tina Ny medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2008
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0
    Låter ju som det går att hitta bra försäkringar i Spaninen. :) Fungerar det på samma sätt som i Sverige att det är en hemförsäkring som täcker det allra mesta, om jag råkar ut för en olycka eller liknande? Ska som det nu verkar flytta in i blivande sambons bostadsrätt så jag behöver ju ha en försäkring som gäller om jag klantar till det där också, men behöver ju inte som ni fundera över hus och bilar och sånt. Förslag på bolag som fungerat bra och inte kostar skjortan? :)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...