Förmånligt i Alicante!

Diskussion i 'Alicante' startad av rinconada, 17 december 2012.

  1. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Last edited: 17 december 2012
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. frida

    frida Medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    0
    bra tips Rincon! (synd att man själv inte är golfare)
     
  4. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    För den som inte vet var banan Bonalba Golf ligger så är det ca 1,5 mil norr om Alicante,
    och minst 5 km från havet - jag är inte ens säker på Mutxamel tillhör Alicante kommun

    De andra fastigheterna är precis som Rincon skriver i "city" men räkna med att dom kanske är 30 år gamla
    ( det ser ut så på golvplattorna i alla fall i den första )
    Det är dock förhållandevis billigt med renoveringsarbeten i Spanien
    Man får ofta vad man betalar för ... / m
     
    Last edited: 18 december 2012
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Så klart! Vill man träna golf så spelar det nog mindre roll hur långt från havet det är.
    De flesta anläggningar har ju pool så att man kan doppa sig när man vill.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    ... men det är INTE i Alicante
     
  8. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Ja du, du fårla påpeka detta till "Urbano" som har satt in annonsen på yaencontre.
    Deras telefon: 66157211
     
  9. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Egen kommun men dock i Alicantes provins ;)

    Man ska tänka sig för att köpa pà golfbanor. Ofta fàr man "bara" billigare greenfee eller rabbatt pà àrsavgift även ifall man köper där.

    Har sett att de flesta golfare köper nära stranden och tar bilen till banan. Du fàr ju dessutom ett mycket större utbud än bara spela pà en bana hela tiden.

    Undantaget (det finns kanske fler) är Polaris. Där har jag för mig att med husköp fick du gratis greenfee pà alla polaris banor. rätta mig om jag har fel.
     
  10. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    Jag bryr mig inte vad annonsören skriver, jag ifrågasätter dock lämpligheten att göra reklam för den i detta forum och dessutom skapa intryck av att den ligger i Alicante stad /m
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    Polaris ide´ från början var att enbart bostadsägare skulle få spela på deras anläggningar, inte gratis men med rabatt på greenfee....

    Idag är det svårsålt på alla golfbanor, inte bara fd Polaris, så det finns olika erbjudanden för att "bli av" med hus och lägenheter.
    Det senaste jag sett är vid villaköp i en av de nyaste banorna i trakten, Las Collinas mellan Campoamor och Pilar de Horadada - där erbjöds för drygt ett år sedan köparna gratis spel i 10 år framåt /m
     
  13. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Tack för det. Bara en fråga: varför har du inte reagerat förr när andra har har lagt i länkar med t ex idealista, fotocasa osv? Är det bara för att jag har lagt ut den länken? Har jag trampat dig på tårna på något vis? Iså fall ber jag ödmjukt om förlåtelse. Det var inte min mening att såra någon. Tänkte bara att det skulle hjälpa någon som letar boende nära en golfbara.

    Fortfarande är det så att jag har inte gett intryck att golffastigheterna ligger i Alicante city, det är annonsören, men jag har lagt andra länkar till "citylägenheterna".
    Önskar dig och din familj God Jul och Gott Nytt År
     
  14. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Säkert så Nalle. Det är dock skillnad mellan golfare och golfare. Det finns de som "lever" för denna sport och går minst en runda varje dag. (brukar ha låg handicap) Jag känner några sådana. De vill bo så nära banan som möjligt. Sen finns det "vanliga" golfare som går lite då och då. De vill säkert bo närmare stranden så att de kan lättare delta strandlivet...
     
  15. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    men annonsören skriver inte här ...
    " Nu kan man hitta nya golffastigheter billigt i Alicante, Bonalba Golf "

    Jag tycker för övrigt att alla kan avhålla sig från att lägga in direktlänkar till fastighetsannonser - jag eller andra mäklare får knappast göra det

    Jag är inte heller särskilt förtjust i svar på svar eller inlägg där man inte tillför något utan bara skriver för att det typ "är så kul att skriva"

    ...... och nu kanske jag kan avsluta tråden ?
     
    Nalle gillar detta.
  16. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Ang att lägga in länkar...
    Alltid trampar man nån på tårna...Jag har också lagt in
    länkar när jag hittat nåt som är exeptionellt billigt för
    att påvisa hur marknaden är och har blivit.
    Det är ju som att vi tipsar om advokater,hantverkare och
    annat som kan hjälpa medlemmarna.
    Visst det är gränsfall men man är ju rätt utsatt som köpare
    eller behöva hjälp juridiskt mm mm...

    Företag kan ju inte annonsera här, det skulle ju bli ett Blocket el
    Segundamano X 10...Mäklare finns ju 1000-tals...

    Ja vi får tänka över vad vi kan lägga in. Om du Maarli har en 4:a
    vid stranden för 40.000 skulle jag nog ha tipsat om den :D.
    Man reagerar ju och vill att alla ska få del av hur marknaden
    ser ut, fast jag aktar mig nu efter förra ggn när jag tipsade om
    en lgh för 20.000E i centrum...Där kom en mäklare in och bannade mig
    och sänkte mitt rykte haha...Nu hade jag ju lite prickar att ta av
    så jag gick inte och dränkte mig i Medelhavet julskål

    Kram P spainsmile
     
  17. Klea

    Klea Ny medlem

    Blev medlem:
    23 oktober 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej hopp, ganska ny här på forumet och håller på att läsa igenom allt som har skrivits om att bo i Spanien. Drömmen att skaffa ett boende i Spanien blir starkare för varje dag, det är väl egentligen bara att våga ta steget fullt ut. Jag tycker det är jättebra med alla länkar som läggs in om fastigheter till salu. Inte lätt att sitta här hemma i Sverige och veta var man ska leta.
     

Dela sidan

Laddar...