Födelsedagsfest med mallorkinskt tema

Diskussion i 'Mallorca' startad av Marilén, 4 januari 2015.

  1. Marilén

    Marilén Ny medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hola!

    Jag fyller 27 på onsdag och på lördag ska jag ha en tjejfest med mallorkinskt tema. Jag har tänkt att bjuda på buffé, men att hitta recept på klassisk mallorkinsk mat var svårare än jag trodde.

    Någon här som sitter inne på något smarrigt recept? Jag har ett recept på tumbet och mallorkinsk sallad, men skulle gärna vilja bjuda på någon till rätt. Helst inte kanin då många av tjejerna reagerade negativt då jag frågade vad de tyckte om att ha det på buffébordet. Det intryck jag har av Mallorca är att det serveras mycket fisk, skaldjur och annan fräsch mat, har jag fel?

    Jag har även tänkt att spela musik från Mallis, men jag verkar bara hitta tre stycken, så tipsa gärna om lokala musiktalanger också :)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Sök på "rap mallorqui" så hittar du en del på myspace och youtube :)
     
  4. AndersÖ

    AndersÖ Ny medlem

    Blev medlem:
    27 juni 2013
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    1
  5. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Pa amb oli. Klassiker pà Mallorca. Bröd med olivolja och tomat ( man gnider in tomaten i brödet) sen kan man ha vilket pàlägg man vill, skinka, ost, salchichon... Se bara till att ha ett ganska fast bröd, annars smular det sönder när man gnider in tomaten. (jag saknar verkligen mallorquinskt lantbröd)

    Prova ocksà Frito Mallorquin. En slags mallorquinsk pyttipanna
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Se till att använda lammlever/lammkött annars blir det ingen "traditionell" frito mallorquin :)
     
  8. AndersÖ

    AndersÖ Ny medlem

    Blev medlem:
    27 juni 2013
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    1
    Last edited: 5 januari 2015
  9. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
  10. Marilén

    Marilén Ny medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

Dela sidan

Laddar...