El chaparral och Jardín del mar

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Alicantina, 28 februari 2016.

  1. Alicantina

    Alicantina Ny medlem

    Blev medlem:
    7 september 2012
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej! Det är två områden där jag sett fina, billiga bungalows. Det är dock en bit från stranden. Nån som har erfarenhet om de områdena. Bra bussförbindelser? Är det lite liv under vinterhalvåret?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Naranja

    Naranja Medlem

    Blev medlem:
    26 juni 2013
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi har bostad i La Siesta som ligger precis intill El Chaparral.Vi trivs kanonbra, om man vill kan man cykla/gå till La Mäta. Tar 15 min att cykla lugnt genom parken o man slipper cykla i trafiken. Alla affärer o restauranger i området är öppna året runt. Våra närmsta grannar bor där permanent, området är inte dött under vintern, men visst är det mer folk på sommaren.
     
  4. Linkan

    Linkan Aktiv medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2013
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    41
    Ska ner nästa vecka, kollar runt lite men har för mej att det är väldigt backigt där....kan behövas bil för tunga matkassar osv,,
     
  5. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej
    Vi har en bungalow i Jardin del mar sen några år.... Mycket trivsamt område... Aldrig tomt på vinterhalvåret, bor en hel del fastboende där. Kort promenad ner till Carrefour och Habaneras. Du går ner till centrum på 20-30 min. Buss utanför "knuten" och fler nerefrån Carrefour. Rekommenderas ......
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Alicantina

    Alicantina Ny medlem

    Blev medlem:
    7 september 2012
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    1
    Kul att höra att ni trivs. Jag har inte den största budgeten så de områdena är min chans att få nåt bra för priset. Vet ni nån bra mäklare som förmedlar fastigheter i områdena?
     
  8. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
  9. Naranja

    Naranja Medlem

    Blev medlem:
    26 juni 2013
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi köpte genom Helena o Daniel på Torrevieja Consult, allt gick lätt o bra. De fixade även autogiro för försäkring, El, vatten.
     
  10. Nimo

    Nimo Medlem

    Blev medlem:
    5 mars 2013
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    10
    Tänk på det är låååångt från centrum o strand. Där ute behov varje gång hyra bil. Vi valde närmre centrum o strand och promenad avstånd från Alicante flygbuss.
    Inne på vår andra lägenhet och inte ångrat valet o läge
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Alicantina

    Alicantina Ny medlem

    Blev medlem:
    7 september 2012
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    1
    Ja precis det är en nackdel. Jag har kollat lite på en bungalow nära stranden nu. :) Hoppas på den!
     
  13. Nimo

    Nimo Medlem

    Blev medlem:
    5 mars 2013
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    10
    Kontakta Maria på Rosaleda fastigheter, svensk o på nätet.
     
  14. Alicantina

    Alicantina Ny medlem

    Blev medlem:
    7 september 2012
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    1
    Hon är från samma stad som jag. Min kompis tog över hennes frisörsalong efter henne. Jag har redan varit i kontakt med henne men de har inte så billiga objekt.
     
  15. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej jag undrar hur mycket får det kosta svårt att söka annars thumb
     
  16. Nimo

    Nimo Medlem

    Blev medlem:
    5 mars 2013
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    10
    Nää men det går pruta duktigt, kontakta Lomas del Mar oxå svensk.
     
  17. Fralla

    Fralla Medlem

    Blev medlem:
    15 april 2016
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    5
    Hej Naranja

    Tittade just in och läste på denna tråden ,för vi skall nämligen åka och titta på några objekt i El Chaparral
    Vi tog en sneak peek utanför och körde omkring i området idag såg fint ut och verkade inte dött Visst är det längre till havet men finns det (privat)pool så klarar man sig tror jag .....hur länge har ni haft ert hus i detta område ???


     
  18. Naranja

    Naranja Medlem

    Blev medlem:
    26 juni 2013
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan
    Vi har haft vårt radhus i 3 är, trivs som sagt förträffligt. Tyst o lugnt på nätterna utan att det är dött någon tid på året och restauranger o våra små affärer är öppna året runt.

    Mvh
    N
     

Dela sidan

Laddar...