Eftersändning till postkontor i Torrevieja

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av hydrolift, 5 november 2014.

  1. hydrolift

    hydrolift Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 november 2012
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    157
    Hej,

    Kommer att spendera våren i Torre och måste förmodligen flytta runt några ggr av olika anledningar. Vi behöver eftersända posten (veckovis) och önskar en fast punkt att hämta posten på, t ex något postkontor eller liknande.

    Någon som vet om man kan eftersända sin post till t ex ett postkontor eller annat ställe som har denna service att lagra eftersänd post?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. stasse

    stasse Medlem

    Blev medlem:
    20 juni 2013
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    13
    Det borde kunna gå för jag gjorde det för ett antal år sedan till
    ett postkontor i Fuengirola.
    Då ska avsändaren skriva: Lista de Correos, som är Poste Restante
    på Spanska och vidare Officina de Correos samt Postnummer och Ort.
    Gå in på närmaste Postkontor och fråga om dom har Lista de Correos.
     
    pozuela gillar detta.
  4. hydrolift

    hydrolift Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 november 2012
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    157
    Ja, det är just poste restante som jag förmodligen är ute efter. Ska kolla om detta finns i Torrevieja, tack!
     
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Normalt skickar man brev (eller annan post) till huvudpostkontoret på orten och skriver "poste restante/lista de correos" på försändelsen. I Torre finns denna huvudpostkontor på Caballero de Rodas 55(tror jag) Inte långt från Inmaculada kyrkan eller Agamed. Man behåller posten ett antal dagar (30d eller något) innan man återsänder den tillbaka till avsändaren.
     
    pozuela gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Lite OT och tips, men det som är bra är ju att man kan hyra en postbox
    på postkontoret. Då är man säker på att posten läggs in i den.
    Adressen blir då Apartado de correos nr XXX Och så postkontorets adress.

    Så små brevlådor som finns här i husen kan man ju inte ens
    prenumerera på en tidning för den läggs utanför i trapphuset.

    Många som hyr och jag vet inte om det finns lediga men många
    boxar finns på övre våningen. Kostade förut 55E/år. Kanske man kan hyra
    kortare tid också.

    Chao P :sol:
     
  8. hydrolift

    hydrolift Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 november 2012
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    157
    Tack för alla svar! Använde poste restante flitigt för länge sedan då jag reste runt i Australien. Ni vet, när det varken fanns internet eller email!

    Det kanske är ganska självklart att poste restante fortfarande finns kvar men man vet ju aldrig, det är ju nedskärningar på mängder av typer av självklar service nuförtiden tycker jag.

    Smart ide' att hyra postbox. Kan vara väl värt pengarna.
     

Dela sidan

Laddar...