DVBlab

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av rocio, 16 december 2014.

  1. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Inahed, Dagotto och ni andra som tänker anlita eller redan har anlitat DVBlab för Tv-Internetinstallation, ni kan väl berätta om era erfarenheter framöver graciass.
    rocio
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Dagotto

    Dagotto Ny medlem

    Blev medlem:
    16 juni 2014
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0
    Jajamen ska återkomma med info, Vi ska få inst 24/12.
    God jul på er alla.
     
  4. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Bra initiativ rocio, jag är också nyfiken på hur det fungerar.
     
  5. wille

    wille Medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    1
    DVBlab är helt ok

    Vi fick DvBlab installerat i septemper. Det fungerar utmärkt och jättebra bild. Kan bli avbrott i signalen ibland, men det varar mellan 5 o 10 sek, så det kan man stå ut med. Det enda negativa är att man inte kan se text-TV på kanalerna, samt, om man kör via parabol, kan man inte spela in program. Notera att det endast är text-TV som inte finns. Alla filmer textas på svenska. Annars är vi helt nöjda. Bra att man kan pausa när man inte är i Spanien.tomtejul
     
    kinng gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Dagotto

    Dagotto Ny medlem

    Blev medlem:
    16 juni 2014
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0
    Hola
    Lovade att återkomma ang dvblab, 24/12 kl 10,00 kom två mycket trevliga engelsmän och monterade tv och internet.
    Till en början funkade allt bra men tv blev allt sämre bilden stannade ofta,nätet har funkat bra hela tiden vi ringde igår ca 10,00 tiden kl 12,15 kom samma gubbar och bytte riktning på vår mottagare sedan dess har det funkat kanon. Monteringskostnad nätet 109€, tv 120€, månadkost 39€ som går att stanna. Ett plus är att om du betalar via nätet så startar en ny månad från det datum du betalar i annat fall gäller kalendermånad.
    Hoppas ni har fått mer kött på benen.
    GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA.
     
  8. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Tack för att du berättade hur det gick/går! Jag har haft mail-kontakt med en trevlig dansk :eek:, Lars Anderssen, som lovade att bjuda på kaffe när vi besöker kontoret nästa gång vi kommer ner. Om allt fungerar tillfredställande för er som anlitar DVBLAB så byter vi nog också till dem. Vilken hastighet kommer ni upp till där ni bor? Bra att det går att starta (det gäller väl även stänga?) tjänsten när som helst i månaden.
    rocio
     
  9. Dagotto

    Dagotto Ny medlem

    Blev medlem:
    16 juni 2014
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja Lars hette han mycket trevlig du startar för en månad isänder, hastigheten vet vi inte mer än att någonstans mellan 3-5 mb men för normalt användande så funkar det utmärkt.
     
  10. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    Vi har nu IP-Tv via Dvblab efter nästan 10 år med Eurotele. Internetuppkopplingen i Spanien är dock inte via parabol utan via ADSL. Just nu har vi testat att ta med IP-Tv dosan till ett annat land och ett bredband via mobilnätet. Bara att plugga i kablarna och allt fungerar, med samma kanaler och lika bra som "hemma" i Spanien - så i stället för att pausa tjänsten så flyttar vi med oss den.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Calderon

    Calderon Medlem

    Blev medlem:
    23 oktober 2013
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    2
    Inte mycket att klaga på, det är glitchar i ljudet, men det har blivit mindre av den varan sen dom blivit uppmärksammade på detta och det verkar vara mest de kanaler som vi svenskar kollar på. Just nu radikalt mindre, så snart helt borta.
    Tidigare i tråden står om att man inte kan spela in... Jag KAN spela in, så varför inte WILLE kan spela in det förstår jag inte.
    BRA att få veta att månadsbetalningen via internet är månadsvis från betaldatum. Vilket innebär att man inte borde ha automatbetalning då ??
    Men om man ringer och aktiverar den 15:e så betalar man väl 15 till 15 ?? - tål att investigera :)
    Angående hastighet så kan du kolla via www.speedtest.net. Jag kollade just och hade 5,88.
     
  13. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Jag kan bidra till traden och meddela at aven jag har fatt internet fran dvblab i dag.
    Installationen tog typ 45 minuter och vi kunde anvanda uppkopplingen direkt. Kostnaden var 110euro plus 19euro for en manads abonnemang.

    Har inte kollat upp hastigheten med t.ex. speed-test men ungarna streamar film fran bada svt play och dreamfilmhd.se utan att det stannar och buffrar samtidigt som vi andra kan sufa utan problem.
    Kan varmt rekommendera dom, min installator heter Alex.

    ursakta att jag inte har nagra skandinavika bokstavar, sitter med engelskt tangetbok pa min miniPC.
     

Dela sidan

Laddar...