Debatt om pensionerna

Diskussion i 'Övrigt - Ordet är fritt' startad av lundin, 2 maj 2008.

  1. lundin

    lundin Ny medlem

    Blev medlem:
    3 april 2008
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    0
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Att spå om framtiden är inte lätt. Det enda helt säkra (100% säkert) är att det aldrig kommer att bli något pensionärsupprop i Sverige. I den efterföljande debatten påstår journalisten Gunnar Sandelin att journalisterna inte berättar sanningen om invandringen. Det tyckte inte en bunt politiskt korrekta journalister. På svt´s hemsida fick svenska folket fick ta ställning till frågan: Mörkar media om invandringen? 90% svarar ja.
    Detta får mig att tänka på "Kejsarens nya kläder".
     
  4. lundin

    lundin Ny medlem

    Blev medlem:
    3 april 2008
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    0
    helt sant. Tyckte de sa också att sverige är det enda landet som beskattar pensioner högre än för de som jobbar.
     
  5. Luckyjoe

    Luckyjoe Guest

    Född fri, skattad till döds.
    ;:(
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Om jag inte är fel underrättad är det ett påfund av ett visst parti att man skall betala skatt på sin pension. Tanken var att man som pensionär skall vara lycklig över att få bidra med skatt - att få vara en solidarisk skattebetalare. Är verkligen pensionärer så lättlurade?

    Om man jämför en pensionär som bor i Sverige med en pensionär som tar med sig pensionen och bor i Spanien, inser man den verkliga orättvisan. Visserligen betalar pensionären i Spanien 5% mindre skatt än pensionären i Sverige, men några bostadsbidrag eller andra sociala förmåner är det inte tal om.

    Den enda förmånen är att man har rätt att avsäga sig den svenska medborgarskapen och befrias från svensk skatt.
     
  8. rulle

    rulle Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2008
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    3
    Pensionister debatt

    Ibland så fundrar jag vad som krävs för att bli politiker, inte är det livserfarenhet i varja fall? Dessa kan inte svara på frågorna som de får och pratar i munnen på varann etc.
    Nu längtar jag till hösten, därefter så bryr jag mig inte längre, utan kan bara sitta och småflina. Då har tio år gått i ett av mina nya hemländer;:;;)
     
  9. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    rulle, blir du spansk medborgare då till hösten om jag förstår det rätt?
     
  10. rulle

    rulle Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2008
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    3
    I varje fall att försöka bli av med mitt svenska!:D
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. SolenLyser

    SolenLyser Guest

Dela sidan

Laddar...