"Dödens väg"

Diskussion i 'Malaga' startad av Baggis, 29 mars 2014.

  1. Baggis

    Baggis Avstängd

    Blev medlem:
    5 oktober 2013
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    1
    Bara utfarterna är ett h-e. Vi såg på ett hus där man skulle ut där med kidsen 2 ggr per vardag och var lite avtändande.

    Har det lugnat ner sig med nya A7 men är ändå lite svårt, var är det värst?

    Såg att det sänkts från 120 till 80 och en del vill ha 100.
     
    Last edited: 29 mars 2014
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. golfman

    golfman Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2013
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2
    Hva snakker du om ?????spainsmile
     
  4. Baggis

    Baggis Avstängd

    Blev medlem:
    5 oktober 2013
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    1
    Gamla kustvägen från Malaga och söderut
     
  5. Anca

    Anca Aktiv medlem

    Blev medlem:
    4 augusti 2013
    Inlägg:
    607
    Mottagna gillanden:
    142
    Tror det vore bra om man kunde ta bort avgiften på betalvägen den här sträckan.
    Hela vägen ifrån Malaga till Algeciras.
    Direkt när det blir betalväg så blir det i princip tomt på vägen och vise versa.
    Tror inte dom drar in så mycket pengar på avgifterna så kostnaden bör inte bli allt för stor och nån krona kanske man sparar i människoliv och sjukvård.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    Gamla kustvägen är en rätt bedrövlig väg, hård trafik och dåliga på och avfarter. Den ser ut som en motorväg men är det definitivt inte, med lokalbussar, cyklister mm.
    Lösningen vore att göra betalvägen gratis samt att bygga ut lokaltåget från Fuengirola till Estepona. Men det lär dröja...
     
  8. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    De som ansvarar för betalvägen använder sig av rätt fantastiska annonser (på skyltar ovanför vägen). De nämner inte att de höjer priserna till sommaren, utan skryter med att det är 50% rabatt nu!

    Göranthumb
     
  9. Baggis

    Baggis Avstängd

    Blev medlem:
    5 oktober 2013
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    1
    Vem äger motorvägen?
     
  10. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Den är byggd och drivs av ett företag som egentligen tillhör Spaniens regering. Men som alla företag vill de ju ha utdelning på sina slantar. De är alltså inte skattefinansierade. (inte officiellt i alla fall)

    Annars är ju många Europeiska vägar och broar byggda/finansierade av privata exploatörer, men samma sak där. man vill ha tillbaks slantarna.

    Göran
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Baggis

    Baggis Avstängd

    Blev medlem:
    5 oktober 2013
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    1
    Lånar dom upp privat eller av staten?

    Rundfarter brukar vara gratis.
     
  13. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Googla om du vill veta mer!
     
  14. Baggis

    Baggis Avstängd

    Blev medlem:
    5 oktober 2013
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    1
    Det är antagligen som här, olika kassor som betalar vägar eller sjukvård.

    Det är en fyrfältsväg men blev det bättre när nya byggts?
    Kan det göra sig politiskt och finansiellt med gratis väg?
    Att förlänga tåget har jag läst om länge och det senaste är en tunnelbana i Malaga som är nästan klar.
    Motorvägen tog lång tid som det brukar även här. Jag såg på ett billigt stort hus på på rätt väg men det var 2 ödetomter intill och en mäklare tipsade om att där skulle nya motorvägen gå, som kartor bekräftade. Den fick en annan dragning.
    Jag började med det för direkta svar för vi kör sällan den vägen, men blev aktuellt nu som argument då jag hittade ett par till synes trevliga hus nära tåget. Så kan man ta sig till Malaga enklare. Jag läste att en del parkerar nära tåget och åker tåg dit istället.
    Vem som har betalat vägen kan jag inte hitta nu och minns bara att vi med EU-pengar byggde Autovia ex. ner från Granada, som var välkommet och jag kört på en del.

    Via Google läste jag först:
    offtopic till alla som vet, funkar de bra att ta tåget till och från flygplatsen med familj och bagage?

    On topic: Vi har bara märkt problem med påfarter och att avfarterna är dåligt skyltade. Nya vägen har bra utsikt men är lite tråkig istället, ganska högt också.

    Jag jämför politik också då man har planer på att avgiftsbelägga Essingeleden snart och långt innan Förbifarten är byggd.
     
    Last edited: 31 mars 2014
  15. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    Tåget fungerar bra för till och från flyget, även med väskor och familj. Förutsatt att man åker när tåget går - så sena kvällar är det inte något alternativ.
    Tåget är snabbt och bekvämt, det har t.o.m toalett. Bekvämt handikappanpassat insteg på mittenvagnen.
    När vi skall in till Malaga så parkerar vi i Funkan (eller ibland på Plaza Mayor) och tar sen tåget in till Malaga centrum.
     

Dela sidan

Laddar...