Byta fiber till ADSL

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Louis, 31 augusti 2018.

  1. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Hej! Har en klurig fråga om någon vet,Blev pålurad fiber av Orange då jag tidigare hade ADSL ,nu höjer man priset var 3dje månad och är nu hiskeliga 62E/mån.Varit i kontakt med DVBlab för byte,men dom säger att Orange äger fibern så dom kan inte erbjuda mig internet
    Så tror (vet) någon om det går att koppla bort fibern och ominstallera ADSL för då kan jag använda mig av DVB lab?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    Beror väl på om telefonledningen finns kvar, ADSL brukar var kopplat via en gammal kopparkabel. Sen ska det finnas plats i skåpet utanför huset. Allt detta borde DVBlab kunna svara på. Ett alternativ är om du får sätta upp en liten antenn, parabol cirka 30 cm, då kan du köra internet via WiFi.
     
  4. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Problemet är att communidaden inte tillåter antenn på tak eller balkong ,så får kolla upp om kopparkabeln finns kvar
     
  5. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    Kan även funka om den sitter innanför ett fönster, beror lite på var basstationen sitter.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Canopus

    Canopus Aktiv medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2014
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    218
    Du skulle ju också kunna ringa Orange och meddela att du vill säga upp din fiberanslutning och höra vad de svarar. Min erfarenhet är att de priser man betalar för olika tjänster nu för tiden är mycket förhandlingsbara. Att kräva €62 per månad för en fiberanslutning verkar hutlöst även med spanska mått mätt. Och om alternativet är att förlora dig helt som kund kanske de i stället föreslår ett lägre pris?

    Innan du ringer bör du kanske ha klart för dig att du kan lösa internetanslutningen på något annat sätt. Då har du inte något att förlora och kan gå all-in. Kommer de inte med något motbud kan du ju i värsta fall backa och säga att du ska fundera vidare på saken. För i slutet av dagen vill du knappast riskera att stå utan ett fungerande alternativ.
     
  8. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    var i kontakt med Orange igår och hotade med att övergå till annan leverantör,och se nu blev det mkt bättre.Mitt kontrakt på 12 mån hade gått ut och i det hade jag 500mb hastighet utan att ha bett om det!! Nu kunde dom erbjuda ett nytt 12mån kontrakt på 100mb till 14,95E i 6 mån därefter 25,95E.Det är upprörande vilket fulspel man ägnar sig åt,men nu är jag nöjd iallafall
     

Dela sidan

Laddar...