bygghandel eller brädgård

Diskussion i 'Torrevieja' startad av biona, 20 februari 2013.

  1. biona

    biona Ny medlem

    Blev medlem:
    20 februari 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Vi har blivit husägare i Torrevieja. Väldigt glada och nöjda.
    Även hittat detta forum och läst många kloka ord.
    Jag har en fråga angående snickeri. Tänker bygga en ny trägrind och byta lister och lite annat och behöver då virke.
    Var finns en byggvaruhandel eller brädgård där jag hittar mitt virke i Torrevieja?
    Tacksam för svar.
    Biona
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Finns ganska mànga att välja mellan. Terrapilar, ligger vid rondellen där den stora pelaren finns, pà Avda Cortes Valencianas. mot Aguas Nuevas
    Sen har du Tabisam, som ligger vid rondellerna vid Parque de las naciones, crevillente vägen pà havssidan av N332.
    Keaki Bricolage ligger i Pol. Casa grande. Mellan Aqupolis och Avda Cortes valencianas.
     
  4. Allbert

    Allbert Ny medlem

    Blev medlem:
    19 februari 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Den i mitt tycke absolut bästa bygghandeln i Torrevieja är KEAKI Ferreteros som är en blandning av järn & bygghandel, här finns även en del virke men givetvis inte som i en svensk brädgård.
    Det är mycket yrkesfolk som handlar här och priserna är för det mesta betydligt lägre än till exempel hos AKI som ligger i köpcentret Habaneras.

    Exempel på detta var i förra veckan då jag handlade lite lister, vattenlås och ett större slangklammer till vår nya köksfläkt - Jag gav 9.50€ för vattenlåset och 1.10€ för klamret - Ttotalt 10.60€
    Exakt samma vattenlås kostade 19.50€ & slangklamret 4.50€ på AKI - Totalt 24€

    Som extra bonus kan man dessutom under säsong köpa utmärkta obesprutade citrusfrukter då ägaren Pepe även är citrusodlare, finns en intressant artikel om detta i Mas Amigos Bulletinen Nr-9 2011.
    Själv köper jag alltid apelsiner där, sötare och godare juice går inte att få, pris för en nätsäck 1.80€

    Det är inte den flashigaste butiken men de har kunnig personal, bra sortiment och bra priser.
    Adressen är: KEAKI Ferreteros - Avda. Rosa Mazón Valero.
    Om man åker på Av. Cortés Valecianas (den med den höga obelisken) tar man av i rondellen vid Torregrosa och kör mot Carrefour, efter ca 50m ligger butiken på höger sida.

    Vill man uppleva en större och helt ny bygghandel kan man åka till det nya Zenia Boulevard där LEROY MERLIN öpnnat ett nytt stort varuhus.

    Lycka till med grinden…
     
  5. Viva

    Viva Medlem

    Blev medlem:
    19 september 2014
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0
    undrar om det finns ngn hemsida för keaki, hittar ingen...ngn som vet öppettider? Vad jag förstår så ligger detta i närheten av carrefour, finns det bara en carrefour i torrevieja?
     
    Last edited: 23 november 2015
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  8. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Jag har inte utforska byggaffärerna i Torre ännu, men har fastnat för Brico Depot i Creviellente. Den liknar Bauhaus i Sverige även utbudet inte är riktigt lika omfattande. En del extrapriser, varierande utbud av maskiner, kanske inte de snyggast kaklet, men billigt. Sågat trä är utbudet så där, men jag har ändå köpt en del reglar, etc. Gasvärmare från 50 Euro, stort utbud av spottar och elartiklar, mängder av badrumsporslin, etc.
     

Dela sidan

Laddar...