Busslinje till Ciudad Quesada

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Kjell Fohrman, 9 oktober 2017.

  1. Kjell Fohrman

    Kjell Fohrman Känd medlem

    Blev medlem:
    19 december 2016
    Inlägg:
    455
    Mottagna gillanden:
    571
    Tänkte åka ner till Torrevieja igen om några veckor för att se om jag hittar någon lägenhet som passar både mina krav och min plånbok ;)
    Känner till Torrevieja rätt hyfsat, men har aldrig varit i Ciudad Quesada och där ser rätt OK ut om man kollar på t.ex. GoogleMaps så det skulle kunna vara ett alternativ som är värt att kolla upp. Men eftersom jag inte tänker ha någon bil i Spanien när jag har köpt en lägenhet (nu när jag kollar runt har jag en hyrbil) så blir jag beroende av de allmänna kommunikationerna. Jag har kollat runt lite men hittar ingen bussturlista etc. till just Ciudad Quesada
    Dels söker jag efter en turlista som går ner till havet vid Campomar och främst förstås en tur som går ner i Torrevieja. Har inte hittat någon på http://costazul.net/en/urban-services/ men antingen har jag missat något eller så är det ett annat bolag. Vore tacksam om någon kan hjälpa mig med att hitta en buss/hemsida?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Kjell!
    Den sidan du har "urban" är ju inom kommunen Torre, hittade en interurban om du scrollar ner
    så ser du tex Crevillente...där i rundturen står Rojales som ju är kommunen som C Quesada ligger i.
    Du får kolla dom andra linjerna som står....måste gå nåt "internt" inom Rojales...Kanske Alsa-buss kör?
    Kuriosa...Rojales är den kommun i Spanien som har flest utlänningar...dom är många fler än spanjorerna.
    Dom har ju reviderat Torres demografi. Vet inte vem som är etta, troligen Rojales numera
    eller San Fulgencio...
    Poppis kommun trots avsaknad av hav..
    http://costazul.net/lineas-interurbanas/
    Kanske nån bor där som inte har bil och vet :)

    Chao P :)
     
    Last edited: 10 oktober 2017
    Kjell Fohrman gillar detta.
  4. Kjell Fohrman

    Kjell Fohrman Känd medlem

    Blev medlem:
    19 december 2016
    Inlägg:
    455
    Mottagna gillanden:
    571
    Tack för svaret. Letade bland alla interurbana turer och många orter runt om Ciudad Quesada finns med, men jag hittar inte den orten. Men, men det första man blir blind på är ju ögonen ....... :)
     
    Preciosa gillar detta.

Dela sidan

Laddar...