Bra tandläkare i Torrevieja?

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Sotanini, 22 januari 2014.

  1. Sotanini

    Sotanini Medlem

    Blev medlem:
    12 december 2013
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag har katastrofproblem med mina tänder - tandlossning etc? Har hört att det finns jättebra tandläkare i Torrevieja som inte är alltför dyra. Har någon av er någon att rekommendera? Vi kommer ner någon gång under februari för att skriva på huskontrakt mm och kanske skulle jag då också kunna hinna med en första behandling. Det är verkligen inte roligt att bli gammal. ;:(
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej!
    Det finns väldigt gott om tandläkare i Torrevieja, av alla nationaliteter. Man brukar säga att det är c:a 30% billigare än i Sverige. Ibland kanske ännu billigare beroende på vilken behandling det gäller. Om det är frågan om mer omfattande arbete så bör du jämföra priserna på nätet först, så får du en ungefärlig prisbild. Folktandvården och dom flesta tandläkare har ju hemsidor på nätet med prislistor. Själv går jag hos Filippa Weichbrodt hos www.smiledental.es det är en mycket välrenommerad klinik, med svenska och norska tandläkare.
    Du vet ju att tandvårdsförsäkringen gäller, och det fungerar utmärkt att få ersättning när man kommer hem till Sverige. Men läs först på FK:s hemsida vad som gäller. Det är viktigt!
    Det har skrivits en hel del i detta ämne i tidigare trådar, så kolla i sök-funktionen!
    rocio
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Jag går hos Tandläkeriet på C/ La Loma 9
    Samma gata som Skandinaviska Centret, Gallerian.
    Bengt Larsson och Sören Gustafsson.
    Superbra. Trevliga, snälla thumb
    Bengan gör även implantat. Mycket nöjd :)

    Tel 965 706 834
     
  5. mrwide

    mrwide Ny medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Håller med

    Bengt är mycket bra!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Maria Johansson

    Maria Johansson Ny medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2014
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1
    Tandläkare

    Jag har andvänt mig av en spansk engelsktalande tandläkare. Ny öppnad klinik med det senaste i teknikväg. Betalade för uppbyggnad av en tand 35€;;;) och jag är nöjd.
    Kliniken finns C/ Patricio Perez 73 tel 966 176 278. Han heter Gonzalo Lopez.
    -Himla trevlig kille faktiskt som är väl så viktigt för ingen tycker väl det är roligt att gå till tandläkaren just.....
     
  8. Baggis

    Baggis Avstängd

    Blev medlem:
    5 oktober 2013
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    1
  9. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    tandläkare

    Tack för tipset. Jag kommer att behöva en bra tandläkare som kan behandla patienter med speciella behov. Jag har fn världens bästa tandläkare så att jag tycker det är roligt att gå dit. Kanske får jag ta med henne till Torre när jag flyttar...gapskrattt
     
  10. Nyberg

    Nyberg Ny medlem

    Blev medlem:
    7 juli 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Maria! Jag är en svensk som är påväg ner till Torrevieja på Lördag och hade tänkt besöka tandläkaren under min vistelse. Tyvärr är det ingen som svarar på det nummer du hänvisade till. Har du något nytt nummer eller känner du till någon bra billig? Har en känsla av att spansk/engelsk är billigare än svensk :).

    Henrik
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Femina

    Femina Ny medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2013
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    1
    +34

    Hej Henrik, jag är i Torre nu o ska oxå kolla upp denna tandl. Förlåt, men har du slagit 0034 före telenr som Maria uppgav?

    Om jag inte väljer denna blir det Tandläkeriet. Har hört så himla mycket bra från folk jag träffat här. Sådant känns extra tryggt.

    Saludos!

    Tina
     
  13. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
  14. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej!
    En närstående går till Unidental, jag är inte så imponerad
    faktiskt...
    Man ska tänka på att spanska tandläkare har lite olika utbildning.
    Finns en tråd om just det. Kan man inte spanska så är det bäst att
    gå till nordiska tycker jag...Det är så viktigt med munarbete :D
    Och går man till svenska så gäller svenska försäkringskassans
    regler dvs man får tillbaka pengar om man gör arbeten för över 3000:-
    Om man är skriven i Sverige. Finns tråd om det också.
    Sv tandläkare här nere är 30-40% billigare än hemma.
    Jag har stor erfarenhet av det ska ni veta sorry
    Jag har också erfarenhet (bekanta) som gått till "billiga" spanska el latinska
    med katastrofresultat.
    Man kan ju aldrig veta annat än på rekommendationer och sen beror det på
    hur rädd man är om garnityret...

    Chao P thumb
     
  15. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Preciosa, kunde inte sagt det bättre själv,är man inte mer rädd om sina tänder utan bara skall ha det billigaste så får man nog räkna med "man får det man betaler för"
    Jag själv är tandläkare sedan 35 år och vet att spanska/engelska tandläkare inte har det synsätt på profylaktisk vård som finns i skandinavien.
    Har sett katastrofala behandlingar som patienter fått i bla. Polen efter arrangerade turistresor inkl.tandläkarbehandlingar.
    Det är ju fullständigt omöjligt för en lekman att bedömma kvaliten på utfört arbete.Vad händer om arbetet leder till komplikationer när man kommit hem?
    Så mitt råd,skall man tvunget gå till tandläkaren i Spanien sök en skandinavisk
     
  16. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Hur gör alla spanjorer? De kan ju inte prata nordiska...
     
  17. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Nej,men det är bara att gå ute bland folk så ser man deras tandstatus.Tandluckor här och var,jag ser iallafall det som är yrkesskadad
     
  18. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Beror nog snarare pà att det inte har varit fri tandvàrd hos barn (och Är fortfarande inte helt gratis) än pà dàliga tandläkare.
     
  19. Madison

    Madison Ny medlem

    Blev medlem:
    19 september 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0
    Vet du hur mycket ett barns tandvård kostar?
     
  20. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Dom som har råd går ju till dom som dom kan kommunicera med.
    Alltså spansktalande självklart -om dom inte kan engelska vilket de flesta
    inte gör.
    Viktigt att man kan göra sig förstådd när det gäller tandvård.
    Ingen idé att chansa.

    P :sol:
     
  21. pozuela

    pozuela Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    6
    Ot: men även i Sverige blir man felbehandlad hos tandläkaren, trots att man kan snacket...
     
  22. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Nix. än sà länga har jag inte haft "glädjen" att pröjsa för varken tandställning eller fyllningar.
     
  23. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Preciosa, har du möjligen någon mejladress Bengt? think

    /J
     
  24. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...